TERRASSEN ER KLAR FOR ALENEPÅSKE

Jeg satser på strålende fint vær, i alle fall de fleste av dagene denne påsken. For da skal jeg være litt på terrassen min. Nå har jeg nemlig fått oppgradert den bitte litt 🙂

Det har seg nemlig sånn at jeg for mange år siden, da jeg fikk bygget tak over terrassen, samlet noen paller, og bygget pallesofa. Og bord. Jeg malte alt sammen hvitt, og så kjøpte jeg noen billige skum madrasser, og en haug med puter. Alt dette fikk fint trekk, og ga en lun og koselig atmosfære.

Men så gikk årene, og jeg har i flere år nå hatt lyst på ny salong i utestuen min. En salong hvor sittekomforten var mer bekvem. Det har blitt et behov ettersom at kroppen min ikke fungerer optimalt lenger.
Men sånne utesalonger, eller lounge som det heter, er fryktelig dyrt.

 

Her er min palle-lounge, vinterkledd. Med puter i forskjellige fasonger. Jeg begynte å mistrives med dette, og begynte å søke på om jeg kunne finne noen fine sittegrupper litt rimelig. Men det er dyrt ja.

Så kom jeg plutselig til å kikke innom hageputer. I håp om at det skulle være noe der jeg i alle fall kunne bruke som støtte i ryggen. Og da fant jeg jammen meg noe helt nytt. I alle fall var det nytt for meg. Palleputer!
Ja tenk, puter som er laget for å passe til sofaer bygget av paller. For en genistrek. Jeg brukte en natt på å tenke meg om. Tenke på om jeg skulle bruke 3000 kroner på disse putene, istedet for en salong til 12 000?
Valget var ikke så veldig vanskelig.

 

Palleputene var kjempefine. Ryggputene ga god støtte, og det ser veldig ryddig og fint ut ♥ Jeg fikk dem i går, og brukte reserve energien min på å få dem på plass i går. Det var ikke noe alternativ å vente på hjelp.

Jeg fikk besøk av en venninne i ettermiddag, og vi satt der komfortabelt og pratet og koste oss. Solen skinte og det var varmt i utestuen.

 

Etterpå satt jeg der sammen med Nala (nede til venstre i bildet). Jeg strikket og nøt vårværet, spiste jordbær og drømte om sommeren som kommer om noen måneder 🙂

Jeg ser virkelig frem til flere soldager denne påsken, men det skal visst regne litt også. Uansett sitter jeg tørt i utestuen.
Forhåpentlig får jeg litt besøk også. Jeg får jo lov til det, tross alt, siden jeg er enslig og alene hjemme 🙂 Det var ikke det som var den opprinnelige planen nemlig. Men nå er jo tidene sånn, at alle planer man legger, må man ha forbehold om. Det er jeg jo forsåvidt vant til. Sånn har jeg hatt det i mange år.
Men pandemien har jo gjort det enda mer utrygt å legge planer. Det er uansett rart hva man blir vant til.

Så vil jeg nå ønske alle en riktig God Påske. Hold deg trygg, og bruk munnbind og håndsprit når du er i butikken eller andre steder med mange fremmede. Ta vare på hverandre ♥

Gode pandemifrie påskeklemmer sendes til alle som vil ha ♥

16 kommentarer
    1. Det finnes ikke noe bedre enn sommerkveld på terrassen. Jeg satser på sol i påsken jeg også, for jeg har endelig 10 dager fri som jeg ikke har noe planer for. Håper jeg får tatt i bruk min terrasse i påsken også.

      1. Jeg er så enig med deg, det finnes ikke noe bedre enn sommerkveld på terrassen ♥
        Ja, vi bør få litt sol nå i påsken. Akkurat nå øseregner det her. Men det er jo over en uke til påsken har sin siste dag. Så uti uka som kommer blir det nok bedre. Jeg håper du får mange gode terrassedager denne påsken ♥

      1. Jaaa, det blir så kjekt ♥ Det å kunne sitte ute under tak i all slags vær, det er så herlig. Jeg gleder meg også til du får det, det unner jeg deg ♥

      1. Tusen takk snille du ♥ Ja, nå er det høy trivselsfaktor her hos meg. Alltid kjekt med noe nytt 🙂
        Varm klem tilbake ♥

    2. Nå ble det enda koseligere på plassen din jo😊
      Det blir deilig for deg å kose deg der i månedene som kommer😊
      God påske til deg.
      Klem❤

      1. Tusen takk fine du ♥
        Ja, her skal det bli mange gode stunder nå fremover. Og sånn som i dag, ruskevær, men fint å sitte der likevel 🙂
        Nyt påsken ♥
        Varm klem ♥

      1. Ja, jeg føler meg heldig som har klart å få dette til 🙂 Og den har vært utrolig god å ha ♥ Jeg gleder meg til tiden fremover med mye kos der 🙂

    3. Noe så fint! Jeg likte det du hadde før også, men man skal jo sitte godt også. Jeg er ikke sånn som “ligger” i sofaen. Skal jeg strikke eller tegne må jeg sitte ordentlig. Ante ikke at sånne putesett fantes. Du kan jammen være stolt av resultatet. Klemsiklem og god påske til deg 🙂

      1. Tusen takk fine du ♥
        Ja, jeg likte også det jeg hadde før. Men putene i ryggen var ikke faste nok, og da ble det dårlig støtte.
        Jeg skjønner deg så godt, det er sånn for meg også. Må sitte godt når man gjør noe. Jeg tegner ikke så mye, men strikker og leser. Og da er det godt med god støtte.
        Det var helt tilfeldig at jeg kom over de putene da jeg søkte på nett. Jeg ante heller ikke at de fantes. Men veldig kjekt ♥
        Varme påskeklemmer til deg ♥

    4. Så fint det ble med de putene. 🙂 Hørtes herlig ut med jordbær, og så koselig med besøk av Nala 🙂 Ta vare på deg selv du også. Kos deg. Klemmer. <3

      1. Tusen takk fine du ♥ Jeg er veldig fornøyd med resultatet.
        Og så er det jo viktig å kose seg på den fine plassen man har. Så det gjør jeg og Nala 🙂
        Jeg passer godt på meg selv ja, og spesielt i disse dager. Man kan nesten ikke være trygg noe sted.
        Varme klemmer til deg ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg