THE X-FILES

Tror du på det overnaturlige? At det finnes noe der ute, noe vi ikke kan se eller forklare?

Enten det er snakk om liv på andre planeter, ufoer eller åndelig eksistens, så kan det jammen være mye rart man har sett eller hørt, som er litt vanskelig å forklare.

Jeg har selv tro på at det finnes noe, noe som ikke helt går an å definere. Noe som ikke kan sees med det blotte øyet. Med visse unntak kanskje, men kan ikke sees til vanlig. Men noe bevis har jeg ikke. Jeg kan bare snakke for meg selv og det jeg selv har sett og opplevd. Jeg har skrevet litt om det tidligere. Kanskje jeg tar opp tråden der igjen snart. For det er jo interessant, og ikke minst spennende. Noen tror på sånt, andre tror ikke. Og det er jo helt greit. Det må jo respekteres.

Nå i sommer så begynte jeg å se serien The X-Files sammen med ungene mine. Det er jo en del sesonger, og vi er fortsatt på sesong 1. For med visse ferieavbrytelser og annet, så er det ikke så lett å finne tid til oss samlet. Selv om vi bare er 3 personer.

Og bare for å nevne det, ungene mine er ikke små, så de tåler å se en sånn serie. 

I X-Files er sakene kompliserte, og ikke alltid med en naturlig forklaring. Og dermed er det ikke alltid at forbryteren blir satt bak lås og slå. Og man sitter gjerne igjen med flere spørsmål enn svar når episoden er slutt. Men det er likevel spennende, og forklarende, og litt ubehagelig.

Og etterpå når vi har sett en episode, blir jeg sittende litt og reflektere over det jeg nettopp så.

Jeg tror så absolutt at det finnes noe som offentligheten aldri får innsyn i. Og nettopp derfor er denne serien litt ekstra spennende å se.

Do you believe in the supernatural? That there is something out there, something we can not see or explain?

Whether it is about life on other planets, UFOs or spiritual existence, it might be a lot of strange things you have seen or heard, which is a little difficult to explain.

I myself believe that there is something, something that can not be completely defined. Something that cannot be seen with the naked eye. With certain exceptions perhaps, but can not be seen as normal. But I have no proof. I can only speak for myself and what I myself have seen and experienced. I’ve written a bit about it before. Maybe I’ll pick up the subject there again soon. Because it is interesting, and not least exciting. Some believe in these things, others don’t. And that’s all right. It must be respected.

This summer I started watching the series The X-Files with my kids. There are quite a few seasons, and we are still in season 1. Because with certain holiday interruptions and other things, it is not so easy to find time for us together. Even though we’re only 3 people.

And just to name a few, my kids are not small, so they can watch a series like that.

In X-Files, things are complicated, and not always with a natural explanation. And thus it is not always that the criminal is put behind bars. And you are often left with more questions than answers when the episode is over. But it is still exciting, and explanatory, and a little uncomfortable.

And afterwards, when we’ve seen an episode, I sit for a while and reflect on what I just saw.

I absolutely believe that there is something that the public never gets access to. And that is precisely why this series is a little extra exciting to watch.

 

Nå har vi akkurat sett en episode mens vi spiste pizza. Og litt senere i kveld skal vi se en til.

Now we just watched an episode while eating pizza. And a little later tonight we’ll see another one.

Vi er 3 vidt forskjellige personer, jeg og ungene mine. Forskjellig alder også. Så det er ikke alltid så lett å finne TV-underholdning som passer til oss alle 3. Men etter å ha begynt å se denne serien, viser det seg at den fenger oss alle, og da er det ekstra kjekt å sette av tid til å se serien sammen. 
Jeg har sett serien før, da den var ny og hadde sin seiersgang på TV-skjermen. Og det er jammen kjekt å se den omigjen også. Jeg husker faktisk ikke så mye, for det er lenge siden. Så det er nesten som å se den for første gang.

Så da konkluderer jeg med at dette er en god helg. En helg hvor jeg ikke føler meg ensom. En helg hvor jeg ikke føler behov for å legge meg tidlig. For sånn er det gjerne når man har blitt singel. I alle fall er det sånn for meg. For jeg orker ikke å renne på byen hver helg. Jeg har ikke krefter til det. Og heller ikke lyst. Og når ungene er her, og vi finner på noe sammen, så er alt bare fryd og gammen 🙂

Så håper jeg at din lørdagskveld er like god som min, eller bedre, og at du gjør akkurat det som DU har lyst til det meste av kvelden ♥

We are 3 very different people, me and my kids. Different ages too. So it’s not always easy to find TV entertainment that suits us all. But after starting to watch this series, it turns out that it captures us all, and then it is extra nice to set aside time to watch the series together.
I have seen the series before, when it was new and had its triumphant run on the TV screen. And it’s really nice to see it again too. I actually don’t remember much, because it’s a long time ago. So it’s almost like watching it for the first time.

So then I conclude that this is a good weekend. A weekend where I do not feel lonely. A weekend where I do not feel the need to go to bed early. That’s how it is when you have become single. At least that’s how it is for me. Because I can not bear the city nightlife every weekend. I don’t have the strength for it. And not fancy either. And when the kids are here, and we come up with something together, then everything is just fun and good times 🙂

So I hope that your Saturday night is as good as mine, or better, and that you do exactly what YOU want for most of the evening ♥

 

6 kommentarer
    1. Husker x-files. Liker serier jeg også. Jeg og Hr Frodith ser serier vi har på DVD, igjen og igjen 😀 Game of Thrones, vikings, The Mentalist, Criminal Minds. Osv 😀 Koselig dere fant en som passer alle 🙂

      1. Det er veldig kjekt med serier. Og kjekt når man ikke behøver å vente på ny episode, men kan se neste episode med det samme 🙂 Jeg har en serie på DVD, så ikke så aktuelt å se den omigjen så mange gangene 😉 Men liker veldig godt Netflix og NRK, så ser mye serier der. Helt perfekt for meg som ikke alltid kan planlegge og sitte klar når kvelden kommer 🙂

    2. Høres koselig ut. Husker den serien. Var litt rar og litt å tenke på etterpå…Men med min tålmodighet så så jeg ikke mange episoder. Gikk vel på TV for hundre år siden! 🙂 Bra dere gjør ting sammen og at du ikke føler deg ensom! <3

      1. Ja, den gikk på TV for hundre år siden 🙂 Det var min sønn som lurte på om vi kunne se den sammen 🙂 Veldig koselig det. Jeg så jo serien da den gikk. Alle episodene. Jeg har jo litt sansen for sånne rare ting 🙂

    3. Jeg har ikke sett den serien ettersom jeg som regel ikke slår på tv:)
      Men det er fint at dere koset dere:)
      Det er mye mellom himmel og jord ja:)

      1. Jeg ser heller aldri på TV. Dette er en serie som går på Viaplay, som min sønn abonnerer på. Ellers ser jeg et par serier på Netflix, og på NRK sin nettside.
        Viktig å kose seg når man har anledning til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg