TOBLERONE-TUNNEL, HOT OR NOT?

Til alle tider har vi hatt kroppsidealer å bakse med. Noen har vært relativt sunne, og vakre, mens andre er totalt usunne og ser rett og slett skumle ut.

De fleste har vel hørt om Twiggy. Og den som forsøkte å etterligne det “idealet”, har ikke levd spesielt sunt vil jeg tro. En ting er når det er medfødt, men hvorfor skal vi kvinner etterape noe som ikke er naturlig for våre kropper?
Hvordan kan sånne sære ting bli mote? Hvorfor kan vi ikke bare være som vi er skapt?

Jeg er ganske sikker på at de fleste menn nok foretrakk noe litt mer kjøttfult på den tiden Twiggy var idealet.

I dag morges tittet jeg innom “God morgen Norge” på TV2.
Og der presenterte de siste nytt på kroppsidealmoten: Toblerone-tunnel.

Jeg har ikke hørt om det før jeg, så jeg fikk ganske hakeslepp da jeg så hva det var. Og det så altså ikke naturlig ut, og kan umulig være særlig sunt.

Jeg måtte rett og slett ta bilde av skjermen for å ikke glemme hva dette kalles. Og her står jo litt forklart også.

Har du hørt om dette før?

Det er rett og slett et kunstig mellomrom mellom lårene. For dem som er født sånn naturlig, så er det pent nok, men når man vet at brorparten av verdens befolkning ikke har en sånn trekant naturlig, ja da lurer jeg på hva de har måttet ofre for å få til dette? For noe må de jo ofre tenker jeg?

Ei som ble intervjuet i det innslaget på “God morgen Norge”, hadde et bilde av seg selv på denne måten. Men hun bifalt ikke trenden likevel. Det bildet hun viste frem, ble tatt da hun var veldig deprimert og ikke hadde matlyst, og var blitt veldig tynn. Og det er jo ikke sunt på noen måte. Hun hadde det ikke godt på den tiden, og var inne i en ordentlig krise.

Og det er jo da man tenker, når noen har så stort behov for å vise frem en sånn toblerone-tunnel, at de umulig kan ha det så godt med seg selv. På en eller annen måte så er noe galt.
Dem som har det godt med seg selv, publiserer ikke sånne bilder. De har helt andre bilder, med sunne motiver de heller foretrekker å vise.

Mulig jeg hisser på meg noen nå, men da tenker jeg nok mitt 😉

For ordens skyld, jeg foretrekker å spise Toblerone-sjokoladen, fremfor å sulte meg for å få et sånt mellomrom.
Jeg foretrekker å gå mine turer, fremfor å trene fanatisk for å få et sånt mellomrom.

Men det er veldig spesielt da.

Nå er jo ikke jeg noen ekspert på sånne ting, så dette er jo helt mine egne tanker og meninger. Men jeg blir litt lei meg. Og samtidig er jeg glad for at min datter ikke har falt for sånne type ekstreme trender. Hun har heldigvis sunne idealer.

Selv er jeg liten og litt rund akkurat nå. Jeg har lagt på meg litt det siste halve året. Og jeg har ikke akkurat trivselsvekt. Men skulle jeg slanket meg litt, og hatt et ønske om et sånt mellomrom mellom lårene, så måtte jeg lagt meg under kniven. Så heldigvis synes jeg denne moten er litt utenomjordisk og unormal, så den faller jeg ikke for. Og da trenger jeg ikke å gå ekstremt til verks heller.


Dette er mitt ideal.

Marilyn Monroe hadde det ikke alltid så bra hun heller, men hun lever heldigvis ikke i vår tidsalder, hvor vi skal ha Toblerone-tunnel for å føle oss vakre!

Er det medfødt, og naturlig, så er det vakkert. Å gjøre ekstreme endringer for å oppnå en spesiell figur, er som regel ikke vakkert.

Kunne du tenke deg en sånn tunnel mellom lårene?
Er Toblerone-tunnel hot or not?

 

#tobleronetunnel #kroppsideal #sykelig #usunt

 

3 kommentarer
    1. Haha! Ja er vel oppfølgeren til tigh gap! Jeg har aldri studert bak om jeg har tableronehull, men jeg tipper jeg er mer som en marilyn, bare pittelitt mindre former. Har aldri hatt ordentlig tigh gab naturlig, ikke engang når jeg var altfor tynn. For det kommer jo ann på benstillingen.. Og hvorfor skal man ha hull oppe mellom låra egentlig? For å oppbevare tablerone?

      1. Hehehe 😀 Tror jeg vil ha Tobleronen i munnen heller 😀 Ser ikke helt poenget med de hullene mellom låret nei. Er ikke alt jeg skal forstå 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg