TOPPTUR PÅ EN MANDAG

I dag ble det jammen tur. Topptur til og med. Og det er sjelden kost på en mandag. Egentlig nokså sjelden i det hele tatt for tiden. Og det er jo leit, for jeg liker toppturene.

Men i dag ble det topptur. Mandagen var ikke så ille som den pleier å være. Og det er nok fordi jeg har hatt en rolig helg, og ikke minst, en veldig rolig søndag. Da klarer jeg oftest å komme meg på bena om mandagen.

Turen i dag gikk til Lifjell. Og utgangspunktet var på Hommersåk-siden. Jeg kan gå fra min side også, altså fra denne kanten jeg bor, men den turen ville nok blitt for krevende for meg, så derfor kjørte jeg og en venninne til Hommersåk, og gikk grusveien opp derfra. Og selv om det høres enklere ut med grusvei, så er det tøft nok, for det går oppover hele tiden.

På veien opp blir utsikten bedre og bedre, og vi kan se mot barndomsbygda mi, Hommersåk ♥

Vel oppe på Lifjell blåste det friskt. Da var det godt å stå litt i le. Ganske kaldt var det da vi hadde vært der en liten stund. Masta på toppen er beviset på hvor jeg befinner meg 🙂

Utsikten fra Lifjell er majestetisk. Vi har utsikt over Gandsfjorden. Og inderst i Gandsfjorden ligger byen i mitt ♥ Sandnes. Det er der jeg bor 🙂 Ikke midt i byen da, men i en av bydelene.Utsikten videre forbi Sandnes er Jæren.


Følger vi blikket utover Gandsfjorden, så kommer vi til Stavanger etterhvert 🙂

Fint uansett hvilken vei man vender blikket 🙂

Og på Lifjell er det en varde også, med gjestebok og det hele. Men vi gikk ikke dit og skrev oss inn denne gangen. Det var rett og slett så kaldt at vi heller begynte å gå nedover tilbake mot bilen igjen 🙂

Alt i alt var dette en flott tur, og ikke minst, mestring for meg. Jeg var ganske stolt kan jeg berette. Tenk å være på topptur på en mandag gitt 😀 Selv om vi ikke gikk fort oppover, så var det jo tungt, og jeg pustet og peste. Og turen tok så klart sin tid. Men vi kom oss opp, og kunne nyte utsikten, som var litt grå i gråværet. Litt sol innimellom, og heldigvis mest opphold.

Jeg håper på flere turer etterhvert. Men kjenner det veldig godt nå. Akkurat nå sitter jeg her og har skikkelig melkesyresmerter i lår og legger. Jeg håper det gir seg til jeg skal legge meg, for ellers får jeg ikke sove. Jeg ser veldig frem til en god natts søvn, og er spent på dagsformen i morgen 🙂 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg