TUR-GULEROT

Tur nr. 3 gikk på ren trass. Formen er så som så, og helgevasken skulle påbegynnes. Og det går som regel ut over noe, og oftest er det “noe”, en av mine kjekke turer.

Så siden hverken kroppen eller hodet jublet over tanken på å gå tur, unnet jeg meg en aldri så liten “gulerot”. Dvs. en liten fristelse som skulle gjøre turen overkommelig.

Jeg må nok innrømme at av og til går jeg på akkord med meg selv. Og det har jeg gjort i dag. For jeg gjorde litt husarbeid før jeg gikk tur, og enda mer etter jeg gikk tur. Og nå kjenner jeg det verker i hele kroppen.

Men guleroten, den var verdt det 😀

Dagen i dag var type grå og regntung dag. Regnet var av typen tung yr, og man ble våt ganske fort uten regntøy eller paraply. Og i dag orket jeg ikke tanken på turtøy, så da ble det paraply.

Målet for turen var “dansken”, eller Det danske Gartneri for å være helt korrekt. Men her er han rett og slett kjent som dansken 🙂 Det er ikke så langt å gå fra meg, men jeg velger å gå litt omvei, sånn at det blir en fin liten tur av det.

Nå har sikkert noen skjønt at dette her er “guleroten” for dagens tur. Jeg har lyst å fornye litt her hjemme med litt blomster som ikke er jul, og som vitner om en vår som forhåpentlig ikke er alt for langt unna. Og da er en tur innom dansken helt perfekt. Der er det helt sikkert noe som passer 🙂


Utenfor er det pyntet med hjerter, lys og blomster, og man føler seg velkommen.


Og inne er det stort utvalg av hva man enn måtte få lyst på i planteverdenen.

Jeg gikk der inne og kikket en stund, og visste godt hva jeg ville ha. Men det er jo kjekt å kikke litt på alt det andre også.


Ferdig med handelen kunne jeg gå hjem med 3 fine primula i handleposen. Disse skal jeg plante sammen i en fin urne og ha som et fargerikt og friskt innslag hjemme i stuen. Nå er jeg moden for noe annet enn gråvær og kulde 🙂

Så ble det jo en fin tur av dette også. Noe som passer min agenda med å forsøke å gå tur i alle fall de fleste av ukens dager 🙂 Vell utført i dag i alle fall 😀

Hva synes du om “guleroten” min?
Liker du å pynte med blomster hjemme?

 

#tur #turglede #gartneri #blomster #primula

8 kommentarer
    1. Så lurt å ha et så fint mål for turen :)) Er så fint med slike vårlige blomster i friske farger.. Så karamellpuddingen også.. lagde til nyttåraften jeg også..for første gang ble den mislykka..men vi hadde is da..hehe.. Din så flott ut 🙂 Fredagsklem <3

      1. Ja, noen ganger må man legge inn noen fristelser, eller ærender 🙂 Da er det lettere å gjennomføre 🙂

        Og fine blomster, det er et fint mål for meg. Da blir jeg glad helt inn i margen 😀

        Trist det ble mislykket med puddingen, men ja, is i fryseren er jo heller ikke dumt 😉

        Goood klem fra regntunge Sandnes ♥

    2. For en vakker og fargerik gulerot. Jeg skal kjøpe tulipaner til uken, for da skal min jul vekk og våren skal inn. Kos deg med vårblomstene.Klem og god helg!

    3. Det var en perfekt gulerot syntes jeg, og den kunne jeg godt ha brukt selv også 😊 Kanskje ikke hver gang, for ellers blir det rimelig fult i stua, hihi!

    4. Jeg likte «gulroten» din skikkelig godt!!!! Blomster er herlig å pynte med. Tenker jeg satser på primula til neste helg. Begynner å pakke ned jula i morgen. Men veldig fint du kom deg ut :)))). Klem<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg