TUR PÅ KYSTSTIEN

På sørlandet har de Kyststien. Flere steder. Også i Farsundtraktene. Og i dag skulle vi på tur, hvor alternativene var en strandtur, eller en topptur. Det viste seg at flertallet gikk for strandturen, som var mitt alternativ. Skulle gjerne gått topptur, men kroppen vil ikke det riktig enda. Og etterhvert når vi gikk, så fikk jeg jo føle hvor tungt det er å gå i sand også. Ikke at jeg ikke visste det fra før da. Men jeg ble ganske svett. I alle fall de stundene hvor solen forsøkte å presse seg gjennom skylaget.

Det er flere stier å velge, men vi valgte å gå ned til stranden og gå langs den et langt stykke før vi brøt av og gikk litt mer utenfor stranden på veien tilbake, men med like mye sand på stien 😉

Om dette er en slags bunkers er jeg usikker på. Men den var liksom en veiviser for meg med den dårlige stedsansen.

Stranden er lang, men blir litt brutt opp av berg et par steder. Og det synes jeg egentlig bare er dekorativt.

Mine 4 turvenner ♥

Det var så stille i dag, og bare noen små dønninger slo mot stranden. Riktig fredelig. Men det er ikke badenymfeforhold for meg her akkurat i dag, selv om det er aldri så stille 🙂

Her ser man at stranden er lang, og vi er ikke engang i enden av vår ende.

Det hvite er knuste skjell som har blitt ført opp på stranden av vannet.

Etter å ha gått nesten til den ene enden, snudde vi og gikk til den andre enden før vi brøt av og gikk opp i terrenget.

Og der var det riktig hjertelig ♥

Jeg syntes det lyste så fint opp i terrenget, nesten som en veiviser med disse friske innslagene.

Og hjerter finnes jo i mange slags farger ♥

Det ble et stykke med gange på disse stiene, som også var dekket av den fine strandsanden. Tungt å gå i. Men fint også.

Et grønt lite hus pyntet også opp 🙂

Så nærmer vi oss veis ende, og det viste seg at vi hadde gått 3,4 km. Noe som er veldig bra, og som viser at jeg begynner å komme meg ganske godt etterhvert.

Det var fin temperatur, og ingen frøs. Og det var et kjekt turfølge i disse 4 unge menneskene ♥ Så selv om jeg dinglet bakerst hele veien, så er det jo fordi jeg må stoppe og ta litt bilder underveis. For det er jo litt av høydepunktet. Veldig kjekk tur, og godt å komme seg i bevegelse igjen.
Tusen takk for turen ♥

8 kommentarer
      1. Ja, det er koselig å gå tur, i alle fall på steder man ikke går så ofte. Og det er vel ett års tid siden sist jeg gikk akkurat her. Det er godt med lange fridager hvor man kan gjøre ting man ellers ikke har anledning til ♥♥

      1. God morgen Mette ♥
        Ja, tenk å finne så mange fine hjerter på tur ♥ Det pleier i grunnen å være din spesialitet. Men jeg finner bare menneskeskapte hjerter jeg 😀 Fine de også 🙂
        God påske videre til deg også ♥ Varm klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg