VÆRET PÅVIRKER MEG

Nå i helgen, og et par dager rundt helgen hadde vi flott høstvær. Lite vind, mye sol, litt skarp luft, men varmt i solen.

Nå har regnet kommet.

Det kom i går, regnet. Det var veldig bløtt når kvelden kom. Regnbygene ble kraftigere og kraftigere. Og sånn har det fortsatt.

Og nå i morgenstunden min, var jeg riktig glad for min overbygde terrasse 🙂

Men jeg må bare innrømme det først som sist, været påvirker meg. Jeg har mye lettere for å bli tungsindig når gråværet dominerer. Og smerter kommer sigende. Mangel på sol gjør noe med meg. Jeg hadde sikkert passet fint til å bo i sydligere strøk egentlig. Så hvorfor jeg er født her på det regntunge Vestlandet er en gåte for meg. Men det er sikkert en mening med det også.

Det er jo egentlig fint med regn. Litt regn. Akkurat nok regn. Men her meldes det regn så langt øyet kan se, og da blir jeg tung i hodet da. Da gjelder det å finne på noe som tar fokuset bort. Noe morsomt, noe lunt, noe som gir glede. For da kan det jo bare regne så mye det vil 🙂

Å sitte inne i stua, eller ute på terrassen og høre på regnet er egentlig veldig fint. Det er en beroligende lyd når det regner på dette taket. Kraftige regnbyger høres godt inn i stua også. Og i går kveld, da jeg hadde levende lys, strikketøy, hyggelig selskap i min datter, og Farmen på TV, da var det ordentlig koselig. Da ble jeg glad. Men nå i morgentimene, var ikke den gladfølelsen så enormt påtrengende. Men det er fin temperatur ute da. Og det hjelper jo betraktelig 🙂

Jeg har litt lyst å gå en liten tur i dag, hvis jeg får kroppen i gang. Men hvile står høyest på programmet i dag. Og strikke litt skal jeg også. Kanskje lage litt eplemos. Og i kveld, da blir det familietid. Det gleder jeg meg til 🙂

Etter regn kommer sol….det er jo faktisk sant. Så får vi håpe at det ikke tar så alt for lang tid å vaske landet 🙂

Blir du påvirket av været?

Jeg håper du også har fine planer for dagen, ha en herlig dag ♥

 

#morgenstund #morgentanker #vær #regn

7 kommentarer
    1. Været påvirker meg endel.. som du sier når man er inne og det regner ute så er det veldig hyggelig og jeg får en god følelse i kroppen.. men så klart, den følelsen forsvinner når man må ut i skikkelig regnvær.. humøret er ikke like hyggelig da hehe….
      Ønsker deg en fin dag også 😘

    2. Jeg kjenner så alt for godt igjen det som du skriver. Jeg får dessverre betale for i går i dag, med smerter fra helvete. Regnet gjør det ekstra vanskelig i dag og da blir det så dritt dag. Men til tross for alt dette så ønsker jeg deg en nydelig dag.
      klem

    3. Jeg kjenner været litt på humøret. Men noen ganger når jeg bare vil grave meg ned under dyna er det egentlig godt at det er mørkt og trist ute. Da får jeg litt bedre samvittighet der jeg ligger. Ikke så mye arbeidslyst uansett. Er det sol og deilig ute føler jeg at jeg liksom MÅ
      utnytte dagen. Men selvfølegelig er det best med lyse og lange fine dager.
      Ønsker deg en fin dag. Og håper du får gjort noe av det du har lyst til😊
      Klem😗

    4. Her plasker det ned, i går var det frost på gresset på morra’n, ellers regn. Har hatt mye regn de siste ukene, og ja, kroppen reagerer med mye mer smerter. Såpass at jeg størstedelen av dagen ligger på sofaen med varmeteppe. I håp om at smertene kan døyves litt. Jeg gjør det aller nødvendigste; går turene med Jonas. Liker regn jeg. Om ikke smertene hadde eskalert så veldig.

    5. Uff…. regn…. vel, jeg blir ikke påvirket sånn av været, men liker nå best oppholdsvær iallfall! Håper du har kosa deg litt idag likevel! Klemmer<3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg