VALGETS KVALER

Tidligere i dag leste jeg ut boken Monster, av Knut Nærum. Den var spennende, mer enn hva jeg trodde i utgangspunktet, og lettlest.
Jeg synes det er ganske greit med bøker man faktisk klarer å lese, og ikke minst huske fra side til side 🙂 Denne boken hadde jeg hatt liggende i flere år, uten å velge den, fordi den så kjedelig ut, på omslaget vel og merke 🙂

Men man skal altså ikke dømme boken ut fra omslaget, det er bare tull.

Så da var tiden kommet for å velge en ny bok å lese. Og jeg var så heldig her tidligere i uken, å få en stor bokstabel av bøker av Lillasjel, som leser masse bøker. Mye mer enn meg.

 

Se på dette utvalget. Så mange bøker fikk jeg, og jeg gleder meg veldig til å lese.

Og selv om jeg har masse uleste bøker fra før av her hjemme, så er disse bøkene nyere enn dem jeg har fra før av, så da er det kjekt å plukke noe i denne nye bunken å lese.

Men det er jo valgets kval, for alt dette er bøker som jeg har lyst å lese. Det er ikke noen som ser kjedelige ut, eller noe sånt. Mange titler jeg har hørt om, og flere sjangere.

Så jeg kikket gjennom bunken, tenkte meg grundig om, lurte på hva sansene mine fortalte.

 

Valget falt på denne boken av Sarah Jio, Alle blomstene i Paris. Jeg har fra før av lest 3 av hennes bøker. Lettleste bøker, så det er jo også greit. Og akkurat nå passer det med en sånn type bok. Nå når jeg er singel, fri og frank, og har flere problemer til oppover ørene. Da kan det være greit å lulle seg inn i en fantasifigurs liv 🙂 Og Paris er en vakker by, som jeg har vært i hele 12 ganger, så da var det også utslagsgivende 🙂

Så da er jeg i gang med boken, akkurat lest første kapittel 🙂

Kvelden, som dagen, er god hvile, strikketøy og en god bok. Og snart leggetid. For å lade batteriet så godt som mulig til i morgen og starten på ny uke.

Ønsker deg og dine en riktig god søndagskveld ♥

10 kommentarer
    1. Leser ikke så mange bøker lenger..men kan fort la meg påvirke av omslaget..hehe… Bra utvalg du fikk av Lillasjel så da får du kose deg med sommer og lesing 🙂 Artig å se video også..fint å prøve noe nytt.. enn så lenge drøyer jeg..men plutselig en dag får jeg lyst til å prøve.. Har jo hatt små videosnutter på instagram men ikke på blogg… Klem og fin dag videre til deg <3

      1. Ja, jeg er ivrig på å velge etter bokomslaget selv, men fant jo nå ut at det ikke alltid er riktig 😉
        Det blir mye lesing nå fremover 🙂
        Video var også kjekt. Men er ikke mye videogreier å finne på om jeg bare er hjemme, så skal prøve meg litt mer etterhvert. Har lastet ned et redigeringsprogram jeg gleder meg til å prøve 🙂
        Klem og herlige tirsdagen til deg ♥

    2. Jeg liker også å lese bøker. Men nå bruker jeg storytel app. Audio bøker slik at jeg kan også gjøre andre ting mens jeg lytter:)

      1. Å lytte til en bok er jeg ikke så flink til, men er jo utrolig flott om man har lyst å gjøre andre ting samtidig. For meg som liker ro og stille, så er det ikke så lett å lytte. Bedre å lese. Da kan det faktisk være bråkete rundt meg, og jeg legger ikke merke til det, for jeg er fordypet i fortellingen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg