VÅREN ER MEDISIN

Våren er en god medisin. I alle fall for dem som sliter på vinterstid. Jeg er selv blant dem som har relativt dårlige vintre, hvor tungsinn og depresjon ofte kan råde. Sånn har jeg hatt det i mange år. For ikke å snakke om hvor mye mer smerter kroppen bærer på i den kalde og mørke årstiden.

Denne vinteren som har vært, har ikke egentlig vært så ille. For jeg hadde jo en veldig ille høst hvor jeg stort sett var for syk til å reflektere over hvilken årstid vi hadde. Og når vinteren kom, var jeg så lykkelig av at jeg var over det verste.
Selv om jeg slet veldig i vinter, så var det ikke direkte på grunn av årstiden. Det var mer fordi det tok så lang tid å komme seg av sykdommen på høsten.

Men nå kjenner jeg at gleden over våren har kommet, at vinteren er slutt. Jeg kjenner hvor herlig solen varmer når dens stråler når oss. Det er helt fantastisk. Jeg føler at det er god medisin, lyset og varmen den gir.

Disse fine Krokusene her gleder seg også over vår. De står og nyter solen som varmer, og gir dem lys nok å strekke seg etter.

Denne hegren her nyter også vårsolen. Den er sikkert like glad som meg over solen som varmer og skaper nytt liv. Det er jo en and også rett ved siden av, eller i forgrunnen blir det vel helst. Og jeg føler nå når jeg går turer hvor det er ender, så er det et yrende liv med tanke på at snart skal nye liv skapes. Våren er tid for forberedelser i fugleverdenen.

Disse bildene tok jeg for ikke så lenge siden. Og det er en fryd å gå tur i sånne områder hvor man helt tydelig kan se gleden over våren. Og hvor godt det føles for kropp og sjel. Rett og slett god medisin.

I disse dager er det veldig mye vind her, og det gjør jo at det blir litt kjøligere. Og jeg blir veldig sliten av all den vinden hvis jeg er ute. Men jeg har likevel fått til noen små turer. Vindfull frisk vårluft er ikke å forakte det heller 🙂

Har våren begynt å titte frem der du bor?

36 kommentarer
    1. Ja, det er godt med vårlyset, blomster og fuglesang igjen. Herlige bilder du viser. Jeg har krokus og snøklokker i blomsterbedet nå og det er så fint. Bare å nyte det man kan. Ha en finfin helg. Klemsiklem:)

      1. Ja, jeg har snøklokker på plenen. Det er så fint ♥
        Nå er det bare å glede seg ja, så blir det jo bare mildere og finere utover. Og ja, fuglesang, det er det MYE av for tiden. Nesten så man ikke kan høre seg selv tenke. Men det er nydelig da ♥
        Nyt helgen og våren. Klemmer godt ♥

      1. Ja, særlig oss med kroniske sykdommer. Det er faktisk helt sant. Vinteren er sjelden gunstig for oss.
        Farger og nytt liv, det er det som gjelder nå ♥

    2. Så herlige vårbilder! 🙂 Ja, våren er ei fin tid, og jeg er så glad på dine vegne for at du har det bedre og føler deg bedre! Vind er egentlig kjempedeilig, men man kan bli temmelig sliten av den. For meg er det ofte så ille at jeg holder meg inne, selv om sola skinner. Slik var det aldri før. Da fikk jeg heller energi av vinden.

      1. Ja, det har du helt rett i, vind er slitsomt. Det bråker, og det er det verste synes jeg selv. Men verst er det hvis jeg bare skal sitte utenfor hjemme og lese eller noe. Da trekker også jeg inn.
        Jeg føler jeg har det litt bedre nå, at det går rette veien. Og nå har jeg også fått jerntilskudd, så nå bør det snart gå enda bedre. Men legen mener det er godt gjort å være så oppegående med så lave blodverdier og så dårlig immunforsvar. Så for meg er det ren stahet som holder meg gående. Og ikke noe annet 🙂
        Nå er det fortsatt fint vær her. Vi har hatt en dag med regn. Det var nok bare bra. Men nå skinner solen igjen 🙂
        Ha en god helg ♥

    3. Dette er vår og så vakre bilder…glad du føler deg bedre!
      Har lest ditt forrige innlegg også og jeg sender en stor klem til deg! ❤️
      Det hjelper ed lyset og våren………..

    4. Så nydelig det øverste bildet er, Eva! Og hegren…. herlig! Våren er litt her også – men i morra er det meldt minus 4 på dagen, så det går ikke fort! God klem <3

      1. Tusen takk ♥
        Oi, ja litt skiftende temperaturer hos dere da. Her har det vært minus enkelte netter, men gode temperaturer om dagene. Det er av og til vind som ødelegger idyllen.
        God klem ♥

    5. Jeg er av dem som tar i mot våren med åpne armer, for jeg har en kropp som ikke er spesielt god når det er vinter. Jeg tok meg en runde rundt blokkene her jeg bor i dag, men det var lite som hadde kommet opp. Bare en klase med snøklokker, men det kommer nok snart nå. Herlige vårbilder 🥰

      1. Ja, da vet jeg hvordan du har det. Min kropp liker også best vår og sommer. Mens vinteren fører mye smerter med seg.
        Snøklokker er også vår, og et vakkert skue. Det kommer snart mer. Så herlig tid ♥

      1. Ja, jeg føler det går bedre, selv om legen ikke følte seg like overbevist da han traff meg forleden dag 😉 Men vår og sol gjør nok mye godt på den fronten.
        Leit at dere der nord må vente så mye lenger. Jeg håper tiden går fort for dere ♥ Gode klemmer

    6. Se der ja, der er det vår som kjennes gjennom alle sanser. 🙂 Måtte den bare forbarme seg over smertefulle kropper og tunge tanker. Her har vi vært innom takdrypp og et streif av røde grader. men det hvite landskap er ennå et stykke unna å kalle seg vårlig 🙂 Gode tanker 🙂

      1. Ja, der nord er nok våren ikke helt på plass enda. Og enda er det tidlig her også. Men minusgradene herjer helst bare om natten her nå, hvis det blir så kaldt.
        Sender noen varme tanker opp til nord. Håper det hjelper litt ♥

      1. Tusen takk ♥ Ja, det er kjekt med foto, og det er litt av medisinen, det å få fine bilder festet til noe, bilder med vår og farger og nytt liv ♥
        Riktig god helg til deg ♥ Klem ♥

      1. Tusen takk ♥
        Ja, våren er virkelig en herlig tid. Sånn sett er jeg glad for årstidene våre.
        Jeg har det litt bedre. Muligens bare på det mentale planet, men det er viktig det også 🙂 Håper alt er bra hos deg også etter flyttingen ♥
        Gode klemmer ♥

        1. Takk for det. Ja, det går bra, men kroppen vil ikke helt være med på så mye nå, så jeg får ta det litt pent. Er noe som ikke stemmer helt 😉 Godt at du har det litt bedre. Og spesielt mentalt, det er så viktig, og har så mye å si <3 God klem 🙂

          1. Ja, det er sant, det mentale har så enormt mye å si. Det alene kan gjøre dagene og dagsformen så mye bedre.
            Leit å høre at det er noe som ikke stemmer helt. Men så har dere også gjort en diger innsats i flytting. Så forhåpentlig blir det bedre når du har fått hvilt ordentlig ♥ Jeg sliter selv litt med tanker på flytting. For jeg har innsett at livet mitt har begynt en ny fase, og da passer det ikke så bra her jeg bor nå. Men, en dag om gangen.
            God lørdag, og mange gode klemmer til deg ♥♥

      1. Åååå, så godt å få sånne gode klemmer, tusen takk. Det er noe helt spesielt med våren. Det gledes stort.
        Goooood og varm vårklem til deg også ♥

    7. Så herlig vi har kommet hit, der våren har begynt å vise seg fram. Veldig fint å høre at du føler deg bedre og kan nyte den. Er så viktig at vi har disse gode følelsene. Når alt våkner til igjen. Her har det vært vår, nå er det vinte. Ønsker deg en riktig fin kveld. Klem <3

      1. Ja, denne tidlige våren er lunefull. Vi har sluppet vinter, men har fått noen minusgrader. Våren, den er en ny start, sånn føles det både i kropp og sjel dette året. Og det gleder meg.
        Håper våren kommer på ordentlig både hos meg og deg nå når vi skriver april ♥
        Klem ♥

    8. Våren er helt klart den beste årstiden spør du meg, til og med bedre enn sommeren. Den bringer så mye glede og håp. Livet våkner liksom igjen 🙂 Deilig <3 Fint å høre det går litt bedre <3 klemmer <3

      1. Ja, jeg er enig. Jeg er jo veldig glad i sommeren jeg da, for den er varmere, men det er som du sier, våren stråler, med sitt nye liv og sine glade farger.
        Klemmer ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg