VENTEVÆRELSER

Jeg har tilbrakt mye tid på venteværelser. Ikke bare for meg selv, men også sammen med andre, mine barn, min mor og andre jeg har fulgt til lege og til andre ting.

Med meg selv har det vært mye. Sånn er det når helsa slår seg vrang. Men også lenge før den slo seg vrang ble det noen venteværelser.

Det verste jeg vet er hvis venteværelset er stappfult av folk. Og det er det gjerne når jeg skal til legen, for det er et legesenter, og mange er der samtidig. Da blir jeg nokså sliten, bare av å sitte der og vente.

Jeg liker heller ikke å sitte på venteværelset hos tannlegen, for jeg har så innmari tannlegeskrekk, at det å sitte der og vente er uutholdelig.

Når jeg leverer bilen inn til dekkskift, så er det et ganske ok venteværelser. For der er det store vinduer hvor jeg kan se bilen min og dem som jobber med den. Det synes jeg er artig. Og i tillegg er det bare å forsyne seg med kaffe.

Venteværelse når man skal på spa kan også være veldig ok. Her kan man lene seg tilbake i bekvemme møbler, forsyne seg med grønn te, og ellers bare nyte atmosfæren.
Ja, for der er det jo en behagelig atmosfære, tross alt.

Det er ikke like behagelig når man sitter på venteværelset hos legen. Men så lenge det ikke er et legesenter, så kan det være ganske bekvemt. Da kan jeg også finne frem strikketøyet, og ha en litt rolig stund mens jeg venter.

Venteværelsene har nok sett mange skjebner av forskjellig slag. Men man er jo innom der av en grunn. Og forhåpentlig er alt i orden etterpå, noen pengesedler fattigere.

Siste venteværelset var i dag, på legesenteret. Men da fant jeg et blad å lese i mens jeg ventet 🙂 Litt greit sånn, er ikke så ofte jeg kjøper blader selv 🙂

#venteværelse #venterom #ventetid

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg