VI MÅTTE JO STOPPE INNOM PARKKAFÉEN

I dag fikk jeg jammen også gå tur. Det har den siste tiden kun blitt tur en gang i uken, Og da sammen med noen. Og jeg var jo på tur i går. Og jammen ble jeg dratt med på tur i dag og. Denne gangen var det sammen med min venninne, Kari. Og vi bestemte oss for å gå i Sandvedparken i Sandnes.

Det er veldig fint der, og vanligvis knipser jeg bilder i et sett. Men i dag ble det ikke helt sånn. I dag ble det mer prat, og jeg glemte nesten å knipse litt 🙂

 

Sandvedparken følger den smale elva Storånå nesten helt fra Sandnes sentrum til Stokkelandsvannet på Ganddal. Vi gikk så og si hele strekket i dag. Det er noen kilometer til sammen 🙂

 

Idylliske partier i parken gir fine fotomotiver, og mang en gang har man sett bryllupsfotografering på enkelte steder i parken.

 

Flere plasser vokser trærne over ånå. Og endene har sine steder de liker seg.

 

Vi har jo også funnet et fint sted å stoppe. Det er jo nødvendig å bunkre litt energi i varmen, så var vi så heldige at Parkkaféen var åpen i dag da vi var på vei hjemover igjen.

 

Og det er jo kos å kjøpe noe med, både for oss selv, og for å støtte det hyggelige tiltaket 🙂

 

Vi fant oss en benk for å smake på godsakene. Jeg hadde kjøpt meg en skolebolle, og Kari hadde kjøpt kanelbolle.

Og så ser jeg jo her når jeg har kommet hjem, at kameraet mitt har gjort en innstilling jeg ikke var enig i. Så jeg må nok gå tilbake til butikken jeg kjøpte kameraet i og høre litt om akkurat det. Et par småting jeg lurer på. Og her er det at jeg har selv stilt at alt skal være skarpt, men så har kameraet justert innstillingen, sånn at det er forskjellig skarphet. Og da knurrer jeg. For jeg oppdaget ikke det da jeg tok bildet.

Men alt i alt, en flott tur var det. Mangeogtyve grader, og overskyet. Kunne jo ikke bli mer perfekt 🙂

 

15 kommentarer
    1. Har ikke vært der men ser det er veldig fint! Godt å komme seg ut selv om det ikke er på langtur. Jeg nyter bare det å kunne være ute.
      Har lest gjennom innleggene dine og ser du strever med NAV, og der er du jo i “godt selskap” med mange.
      Kjenner flere som helt klart skulle hatt ufør og som nå får avslag. Er godt du har krefter som kan hjelpe deg med å kjempe…
      Lykke til fra meg hvertfall og nyte de fine sommerdagene vi får. Vi trenger hver eneste soldag vi får!

    2. Sandved parken er flott❤️Vi tok bryllupsbildene våre der for 30 år siden.Fotograf Skaar som tok bildene.
      Mannen min har også ME,han greier dessverre ikke å gå særlig langt.Vi savner veldig å gå tur sammen, har liksom alltid vært vår greie.
      Holder på med det samme som deg nå,sloss med Nav!
      Mannen min fikk også avslag på søknad om uføretrygd fra Nav Karmøy (etter å ha fått klarsignal fra Nav Sandnes at han kunne søke).
      Har også fått avslag på klagen så vi er rimelig fortvilte.
      Er jo ikke sånn at en blir automatisk frisk og greier å jobbe igjen fordi om en får avslag…..
      Kontaktpersonen hans på Nav har vært veldig hjelpsom og søkt om fortsatt avklaringspenger mens han holder på med behandling/trening på Lassa.Det hjelper jo enormt men fortsatt er det vanskelig med denne usikkerheten angående både økonomi og egen helse.Vanskelig når en ikke blir trodd.
      Etter å ha lest en del om dette har jeg kommet frem til at Nav ikke bryr seg om hvor syk du er men hvor stor restarbeidsevne du har!!
      Ønsker deg en fin sommer, god bedring og at du får et positivt svar👍😊

      1. Ja, det er virkelig flott i Sandvedparken, og spesielt på denne årstiden.
        Jeg tok en gang bryllupsbilder der på vinterstid, det var snø den gangen, og det var et vennepar som giftet seg. Jeg var forlover også. Det ble fine bilder selv midtvinters 🙂
        Jeg husker fotograf Skaar. Jeg var aldri hos ham selv, men husker godt at jeg likte å se på bildene som var utstilt 🙂 De ble nok fine bildene deres 🙂
        Jeg mistenker at det er de samme som behandler sakene våre på Karmøy. De sitter der på sin høye hest og overprøver alt som ekspertene har uttalt. Akkurat som om de selv har bedre vett enn allverdens spesialister. Og det er ikke bare frustrerende, men også ekstremt ødeleggende. For man blir ikke noe friskere, tvert imot. Jeg har egentlig alle papirer i orden, men likevel skal de så tvil om dette. Så nå går jeg inn på en ny runde med utredning, for å få bekreftet diagnosen etter de riktige kriteriene. Jeg har det svart på hvitt, men dette forlanger de.
        Jeg holder på med klagen fortsatt, og håper å få den levert inn i løpet av uken. Men vi får se hva vi klarer å grave frem av argumenter. Selv om jeg er nokså sikker på at klagen også vil bli avslått. Hører flere opplever det, og nå også dere. Så jeg har ikke de store forhåpningene. Men jeg kan ikke gi meg. For det vil bli min død. Jeg har ingen til å dele utgiftene med eller noe. Så jeg vil ikke klare meg lenge.
        Jeg elsker å gå tur, men ser jo at jeg klarer mindre og mindre, og det bekymrer meg veldig. Men noe klarer jeg jo i perioder. For meg er det litt livsnødvendig, for å holde kroppen i form så godt det lar seg gjøre. Men så sliter jeg ekstra med andre ting, som jeg bare rett og slett ikke får til lenger. Det er en sorg når man opplever at mye man tok for gitt i livet, forsvinner.
        Jeg opplevde det veldig positivt på Lassa, de er flinke og forståelsesfulle der. Men man blir jo ikke frisk. Man får hjelp til å lære å leve med de utfordringene man har. I alle fall var det sånn for meg. Men jeg kjenner at jeg nok kanskje trenger en tur innom der igjen snart. Vi får se litt etterhvert.
        Håper dere også får en fin sommer, og at NAV snart skjerper seg. For den fortvilelsen dere har nå, den fortjener ingen.
        ♥♥♥

    3. Flott park. Men kjedelig at kameraet ikke er som forventet.
      Så du hadde fødselsdag i dag. Håper dagen din blir nydelig, og at du har mange rundt deg til å være med på feire deg. Gratulerer med dagen, Eva <3.

      1. Tusen takk for gratulasjonen ♥ Jeg har kost meg masse, og fått feiret med familie og venner. Det var ikke rundt tall, men jeg trenger litt distraksjoner i disse dager 🙂
        Ja, flott park, det er sikkert og visst. Og kameraet er det kanskje noe jeg ikke helt har forstått, så jeg skal gå innom og spørre. Og kanskje få litt gode tips og sånt.
        Er ellers et supert kamera, og jeg har tatt noen bilder jeg skal forstørre 🙂

    4. Gratulerer med gårsdagen 🙂 Jeg satt og ventet på et innlegg i går som jeg skulle plassere gratulasjonen på. Og så kom det ikke. Og så glemte jeg det bort litt. Så den kom nå i stedet for <3 Håper du hadde en super dag 🙂 God klem til deg <3

      1. Tusen takk for det ♥
        Nei i går hadde jeg ikke tid eller ork til å skrive noe innlegg. Har ikke skrevet noe på flere dager. Men er jo veldig koselig å få hilsener på dette innlegget da 🙂
        Og det blir kanskje et innlegg senere i dag, hvis jeg klarer å finne energien til det 🙂 Tusen takk uansett, for at du husket på meg ♥ God klem til deg og ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg