VILLMARKSTRIKK

I dag orker jeg faktisk å strikke litt. Det må jo bety at jeg begynner å bli bedre etter å ha hatt flere dagers nedetid. Fortsatt føler jeg meg faktisk syk. Men likevel såpass bedre enn i går, at jeg har orket å strikke litt. Og jeg er rimelig dårlig når jeg ikke orker å strikke kan jeg berette. For strikking er yoga, mindfullness, medisin, glede…ja, faktisk, alt det. Og når jeg da ikke engang orker å strikke, da er jeg skikkelig dårlig.

Jeg fortsetter med putestrikk. Jeg har jo brukt restegarn og strikket to puter fra boken Villmarkstrikk. Nå er jeg i gang med den 3. Veldig greit å få brukt opp litt restegarn. Men fortsatt har jeg mye igjen. Skulle nok gjerne fått brukt opp litt mer, så jeg får nok strikke enda en pute etterpå. Men jeg har også fått et strikkeoppdrag. Og det er jo kjekt. Og til alt overmål så er det samme mønster som jeg strikker denne puta i. Puta heter Villmark. Og genseren jeg har fått bestilling på å strikke, er jo Villmarksgenseren. Så da kan jeg i alle fall mønsteret rimelig greit.
Men den genseren blir nok ikke påbegynt riktig enda. Varmt garn og sommer, ikke helt min kombo. Da tar jeg heller frem lettere strikk, i bomullsgarn f.eks.

Men jeg nærmer meg nå ferdig med denne puten da. Jeg sitter i dag på terrassen og strikker. I terrassestuen 😉 Men skal våge meg litt ut også nå, for jeg ser at temperaturen har steget litt.
Og om en stund skal vi grille. Så da blir det i alle fall litt utetid.

Nå i ukan som kommer håper jeg å få vasket og kanskje til og med beiset litt på uteterrassen. Da vil jeg etterpå få frigjort litt plass i terrassestuen min, som nå er rimelig overfylt og litt rotete. Men det er godt å sitte der uansett 🙂

Jeg håper du har en fin søndag der du er, og at du snart er ladet og klar for en ny uke ♥

24 kommentarer
    1. Kjempefine farger på puten din.🧶
      Jeg har planer om å strikke genseren etterhvert. Godt å høre at du føler deg litt bedre i dag. Kos deg masse ute i dag!🧶😊

      1. Tusen takk ♥ Det er kjekt å se hvordan kombinasjonene blir når man bare har restegarn og et ganske så slitent hode til å tenke med når det gjelder farger. Så jeg må si meg ganske fornøyd selv 🙂
        Herlig vær ute fortsatt. Nå ser jeg at de har økt skogbrannfare-varselet fra gult til oransje. Så litt skummelt i disse tider. Synes hele tiden det brenner en plass.
        Kos deg masse du også, og ha en fin ny uke ♥

    2. Ser ut som gode puter 🙂 Jeg har fått garn i posten! Phew” Samler opp motivasjon til å få lagt opp noen masker… Mange, mange år siden sist jeg strikket 😀

      1. Ohhhh ♥♥♥ Garn i posten….så herlig ♥ Jeg håper motivasjonen kommer sigende ganske så snart 🙂 Og så håper jeg du etterhvert viser oss resultatet 🙂

        1. Hehe, har blitt motivert av å se andre strikkerier 😉 Jeg har strikket noen runder frem og tilbake, men det er ikke så mye å vise frem enda 😀 Må vel øve meg opp til å strikke lenger av gangen, for foreløpig blir det bare bittelitt før jeg finner på noe annet… 🙂

          1. Ja, det er kjekt å la seg motivere og inspirere. Og så er det noe med å øve seg litt, og la det komme inn i fingrene. Da vil det etterhvert gå av seg selv ♥

      1. Takk for det ♥ Ja, jeg nyter all den gode formen jeg klarer å få…selv om det ikke alltid er så mye eller særlig langvarig 🙂

    3. Det blir en flott pute, og så fine farger på mønsteret 🥰 Veldig greit med sånne prosjekter, hvor man også blir kvitt en del restegarn. Strikker man mye, blir det gjerne en del nøster liggende 😉

      1. Ja, det er sant, det blir mye restegarn når man strikker mye. Og da er det kjekt når man finner noe som puter å strikke, hvor man kan velge og vrake i alt garnet.
        Jeg liker godt denne puten. Tror den blir ferdig i dag/kveld. Er spent på resultatet 🙂 Må nok strikke noen puter til 😀

    4. Det der er absolutt gjenkjennbart. Noen dager orker jeg hverken å strikke eller lese. Og da er det jammen godt når “orken” kommer tilbake👍 Og det strikketøyet ditt var fint – inspirerende👍

      1. Ja, det er de vonde og utmattende dagene som er verst, og så belønnes det med et par gode dager innimellom, hvor vi kanskje har en tendens til å gjøre litt for mye 😉 Men fint å kunne gjøre rolige og koselige ting også. Fint når strikketøy kan inspirere. Og her sitter jeg og har begynt å planlegge neste pute 😉

      1. Takk for det 🙂 Ja, jeg er glad jeg orker å strikke litt, selv om fingrene av og til protesterer litt. Så også det må balanseres.
        Fine dagen til deg også ♥ Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg