VINTERKLÆR (Frodiths utfordring-Vinterland)

Det er ikke rare vinteren vi har her. Enkelte dager kan vi kalle vinter fordi gradestokken kryper under null, men så stopper det liksom der. I alle fall denne vinteren. Vi har hatt mye 8 grader og sånt, og det er jo som en litt kjølig sommerkveld egentlig. Ikke noe jeg kaller vinter i alle fall 🙂

Det er visst ventet litt minusgrader om ikke så lenge. Jeg liker minusgrader jeg. Av flere årsaker. En er at det føles så klart og rent. Akkurat som at naturen har ryddet litt. Og så er det jo en naturlig rydding, da kanskje en del av de krypene vi ikke vil ha i hagene våre kanskje blir utryddet. Det er jo en del av kretsløpet.

Men når vinteren er så mild som her, så er det regn og vind som er vår vinter egentlig.

Men her skulle det handle om en utfordring laget til av Frodith. Frodith er en kreativ dame med sans for sprell, og det er ikke feil i vår ellers ganske så seriøse verden. Så hun har laget til en utfordring hun kaller Vinterland. Gå inn og se, og vær gjerne med du også hvis du blogger 🙂

I dagens utfordring valgte jeg temaet Vinterklær. For selv om vi har milde vintre her, så må vi jo være forberedt på kulde. Og ruskevær har vi nok av, de effektive kuldegradene taler sitt tydelige språk da 🙂


Vinterklær har jeg jo så klart. I massevis. Øverst til venstre har jeg en jakke på, en dyr jakke. Den tåler ned til 20 minusgrader. Jeg kjøpte den fordi jeg har ME, og jeg orker ikke å bruke så mye energi på å kle på meg lag på lag på lag med varme klær før jeg skal gå tur. Da er jeg utslitt allerede før turen starter. Så jeg valgte å gjøre det enkelt 😀 Jeg elsker den jakken der ♥

Bildene nede til venstre er vinterstrikk. Jeg liker å strikke luer, og her har jeg strikket lue, som kjæresten min fikk i julekalender. Jeg må nok strikke til meg selv også, for jeg synes jeg kledde den fint 🙂 Skjerfet er også hjemmestrikket, og er tykt og godt 🙂

Det store bildet til høyre er også vinterstrikk. Der strikket jeg Mariusgenser i tynn alpakka til min datter forrige vinter. Den er mye i bruk, og veldig fin ♥ Jeg vurderer å strikke en til meg selv også. Men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken fargekombinasjon jeg skal gå for 🙂

Jeg er av den nokså frysne sorten menneske. Fryser fort, og liker varme best 🙂 Så da er gode vinterklær viktig å ha i garderoben 🙂

Hva synes du om vinterklærne mine?
Hva er favoritten i din egen garderobe?
Er du en frysepinn som jeg er?

Da er dagens utfordring gjennomført, og jeg gleder meg til neste som gjennomføres i morgen 🙂
Stay tuned 😀

 

#vinterland #vinterklær #antrekk #garderobe

8 kommentarer
    1. Flott tilnærming 😀 Det kan vel bli mye vær hos deg selv om det ikke er meter’n med snø og tosifra minus 😀 Er vel ingen fryspinn akkurat, men det skal mindre til enn før 😀

    2. gode fine vinterklær,og den jakken hørtes deilig ut,blir som den jeg fikk av mannen til jul,det holder med genseren under :=) men et plagg jeg ikke greier meg uten om vinteren er nok ulla :=) for jeg er en frostpin jeg også

    3. Ja, jeg er en sånn frysepinn, men heldigvis finnes det veldig fine vame klær. Nydelige strikkearbeider du har. Lua må du jo lage til deg selv og genseren kunne være fin i blått til deg tenker jeg. Ha en vakker dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg