VINTERLAND I SANDNES

Julebyer er det mange byer og steder som begynner å få, og det synes jeg er en veldig koselig førjulsaktivitet å besøke i denne koselige tiden før jul.
Hvert år har det vært tradisjon for oss å dra til Julebyen i Egersund. Men i år har vi fått juleby i vår egen by, Sandnes. Så for første gang har jeg ikke dratt til Egersund. Jeg kunne så klart gjort det, men nå har ikke helsa mi vært medgjørlig, så det har rett og slett ikke latt seg gjøre.

Da julegrana ble tent første søndag i advent i Vinterland i Sandnes, var jeg tilstede. Godt hjulpet av Paracet og Ibux. Det var mye folk der, og jeg brukte munnbind, siden jeg ikke vet hvor mye covid antistoffer jeg har etter 3. vaksinedose.

Juletreet er stort, og jeg følte meg ganske beveget da det ble tent.
Pariserhjul og Nordlys er det også i Vinterland.
Det er også isbane, isskulpturer, isbjørner og mange salgsboder der. Men akkurat disse fikk jeg ikke tatt bilder av i folkevrimmelen hvor jeg også ikke selv hadde krefter nok til å gjøre som jeg pleier og liker å gjøre. Men en dag nå til uka, som er siste åpningsuke i Vinterland, skal jeg ta turen ned dit, for å få en litt bedre kikk på dette. Jeg har ikke hatt helse til å dra dit igjen før nå.

Nordlyset var ganske stilig. Det var et bevegelig lys, og av og til dro julenissen i sin slede og med sine reinsdyr rundt søylen. Det er utrolig hvilke effekter som kan lages nå til dags 🙂

Det var ikke mange som brukte munnbind i folkevrimmelen. Men jeg synes det var tryggest. Tror nå etter Norge stengte ned igjen, at folk er litt flinkere med munnbindbruk også utendørs når det er mye folk. Det vil jeg sikkert finne ut i morgen, når jeg tenker meg ned dit en tur igjen før de stenger for sesongen.

Jeg synes det har blitt så fint nede i byen min nå etter de bygget ny og fin park hvor det lages til arrangementer og hvor både store og små kan kose seg. Sandnes begynner å bli en moderne og fin by ♥ Synd at covid nå skal ødelegge gleden igjen, men vi klarer oss nok gjennom denne nedstengningen også 🙂

Veldig kjekt å få litt julefølelse i disse tider i alle fall 🙂 Den begynner nå å synke inn igjen etter jeg har kommet meg på bena etter lang tids sykdom. Så nå er det kos med julekaker, julepynting og hyggelig samvær med barna mine ♥

Ha en skikkelig herlig dag i dag ♥ Covidfri klem til dem som vil ha ♥

17 kommentarer
    1. Vinterland høres skikkelig flott ut. Veldig koselig for deg å kunne ta denne turen, og forhåpentligvis rekker du er tur til? Ha en glitrende dag! Klem ❤

      1. Ja, det er kjekt med sånt som lyser og skinner og er visuelt vakkert. For ikke å snakke om kosen med det hele. Så ja, jeg håper å få til en tur til, sånn at jeg får sett det ordentlig 🙂
        Ha en glitrende dag du også ♥ Klem ♥

    2. Så godt at du er kommet deg på beina. Håper du får være det nå, framover. Og det så ut som en fin juleby. Da vil jeg ønske deg en fin dag der, når du tenker å besøke julebyen igjen. Klem <3

      1. Ja, nå håper jeg at jeg får ha det litt bra en stund.
        Og julebyen besøkte jeg i dag. Det var fint der i dag også.
        Klem ♥

    3. Så koselig! 😀 Og så bra at du orket å ta en tur. Det er godt å få akkurat denne følelsen av jul. Kos deg! Klem 🙂❤

      1. Ja, jeg fikk meg en ny tur dit i dag. Det var godt å komme seg ut litt 🙂
        Små steder og landlig idyll er fint synes jeg. Så får man gjøre det litt ekstra koselig hjemme ♥

    4. Så flott at du fikk absorbert litt julestemning. Besøkte “Jul i Vinterland” i Spikersuppa i går. Julestemning til tross for munnbind og noe trengsel.

      1. Ja, kjekt å få litt smaken av julestemning. Og jeg så at du våget deg opp i pariserhjulet også. Tøft. Jeg hadde også lyst, men hadde ikke krefter til det. Får heller være litt forsiktig fremover, og bygge meg sakte opp igjen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg