VINTERSTRIKK

Innimellom strikkeprosjekter som ufoer, og andre prosjekter, så har jeg også litt småstrikk. Og spesielt nå på vinterstid, hvor behovet melder seg ekstra sterkt.

Så da blir det en del ullsokker.

Og ullsokker, det bruker jeg året rundt, unntatt når det er sånn ca 18 grader eller mer utendørs. Jeg er veldig frysen på bena, og når jeg fryser på bena, forplanter det seg til resten av kroppen. Så det er ikke uvanlig å se meg med ullsokker også om sommeren.

Pål derimot er av den varmblodige sorten, så han bruker nok mest ullsokker i skotøyet utendørs. Spesielt når han er på jobb. Han er anleggsgartner og er utendørs året rundt. Og på vinterstid kan det bli ganske så kaldt i verneskoene, så da passer det godt med ullsokker strikket med kjærlig hånd ♥

Jeg strikket en del sokker til jul og adventskalendere. Det er takknemlig strikk, og kan varieres i det uendelige. Jeg strikker den tradisjonelle modellen uten fletter og intrikate stjernemønstre. Foretrekker det enkelt og brukervennlig 🙂 Da er det raskt gjort. Og så er det så fint å bruke restegarn, så får man farger og mønstre som ingen andre har 🙂

Kjekt å strikke sånne småting, både til meg selv og til andre. Og har også strikket litt på bestilling. Alle har liksom bruk for sånt på denne årstiden 🙂 Og det er kjekt 🙂

Strikker du vinterstrikk?

 

#ullsokker #ullgarn #raggegarn #ullragger #vinterstrikk

10 kommentarer
    1. Veldig fine de der da 🙂 Herlige farger og mønster. Jeg blir glad av ullsokker faktisk, når de er i disse fargene vel og merke 🙂 Jeg fikk lyst til å strikke litt igjen jeg også, kanskje noen kluter eller håndklær 🙂 Klemmer <3

    2. Å, disse var fine! 😍

      Jeg er veldig glad i slike fargerike ullsokker som jeg kan ha på i vanlige vintersko.

      Var heldig og fikk slike selv til jul av svigerinna mi. Og det er den beste gaven jeg kan få! 😀❤

    3. Jeg har jo ikke strikka på mange år. Men har fått deilige strikkesokker av mamma da hun levde..har noen enda 💖 Skikkelig fine di du viser her, artig med friske farger og mønstre.. Kule bilder også..🤗 Klem

    4. fine sokker,ja det er kjekt med småstrikk og annen strikk i vintermånedene :=)liker dei fargeglade sokkane jeg ,herlige og til å bli glad av .
      Jeg jobber på med genseren min jeg,snart ferdige med begge armer nå :=)

    5. Jeg elsker å strikke, og her går det mye i sokker og votter. Heldigvis er ungene mine (som alle har flyttet ut) veldig glad for nye sokker så da er det bare å strikke i vei 🙂 Og jeg har mye restegarn, men kjøper stadig nytt for å strikke nye sokker 🙂

      1. Ja, sokker og annen småstrikk er behagelig å strikke. Det går fort også. Heldig du som har unger som er glad for nye sokker og bruker dem 🙂
        Fort gjort å kjøpe nytt garn. Er liksom kjekkest det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg