VIRUS (SNAPCHAT-TANKER)

Hva??? Virus, sier du???

Er det farlig?

Det kan være farlig for noen, og er fryktelig smittsomt. Best å være forsiktig!

Men jeg lever jo her hjemme i min egen lille boble 😉

Jeg har influensasymptomer, unntatt hoste, snue og pustebesværet, omtrent hele tiden. Og det har jeg hatt i mange år nå.

Så hvordan skal jeg vite om jeg er syk eller smittet av dette viruset?

Bør jeg holde meg bare innendørs, uten å treffe verken folk eller fe, sånn for sikkerhetsskyld?

Nei, jeg er forsiktig, og går aller helst ikke i butikken eller på café. Jeg er heller overforsiktig enn slurvete, selv om det sliter på. Jeg er jo ikke interessert i å bli syk selv. Det kan koste meg mye i ettertid med min ME-diagnose. Det vet jeg, for jeg hadde ordentlig influensa for et år siden, og jeg har aldri kommet meg helt etter den. 

Jeg ønsker ingen noe vondt, ikke meg selv heller, og holder meg mest mulig innendørs, og krysser fingrene for at det snart kommer en kur, sånn at vi igjen kan gå tilbake til normalen.

Normalen? Dette er jo normalen for meg. Faktisk. Men frykten, den har jeg ikke hatt før. Innendørs-hjemmelivet, det er jeg vant til. Det er hovedsaklig det mitt liv består seg av. Det å ikke få gjort noe av det jeg har lyst til og behov for. Så dette er jeg vant til. Men jeg er ikke vant til at alle andre også plutselig er i tilnærmet min situasjon. Det er rett og slett surrealistisk. Og jeg unner ikke noen det. Det beste er å jage frykten bort, å late som at man har hjemmeferie. Nyt dagene, få ting gjort hjemme, ting som du ellers klager over at du aldri har tid til. Nyt en god film, spill kort, litt hjemmekos med familien, god mat, og masse hygge. Vi må gjøre det beste ut av situasjonen. Endelig å ha tid til hverandre, det er uvant, men hyggelig. Vi trenger kanskje det nå til dags, hvor vi lever i den travle datatiden.

La oss alle være gode mot hverandre, og tenke godt om hverandre, selv om frykten har tatt et steg inn i livene våre. Dette klarer vi, det er jeg helt sikker på 🙂

Gode tanker til absolutt alle sammen

8 kommentarer
    1. Kjempefine og herlige bilder 🙂

      Selv har jeg vært småforkjølt siden januar. Mannen min har gått med forkjølelsesvirus siden september. Ikke korona! Nå først begynner han å bli bra.

      Siden jeg får mer smerter i leddene mine om vinteren og når det er rått og kaldt vær er jeg mye inne jeg også, og særlig om vinteren så må jeg ha det varmt og tørt. Gjør meg ikke noe 🙂 Normalt sett er hverdagene mine fullt opp av øving på tverrfløyte, øving på piano, trening, fotografering og korøvelse. Nå er det ikke noen spillejobber på fløyta, vi har ikke korøvelser før 14.04.2020, og treningsssenteret og egentreningen til fysioterapeuten er stengt.

      Da gjør jeg kjempekoselige ting, og tar meg tid til å gjøre det jeg har tenkt på mange ganger. Har til og med funnet frem fargeleggingsboken som jeg koser meg med 🙂

      Tror man har litt godt av denne “korona shut downen” for å ta seg tid.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

      1. Det høres ut som du virkelig har en god balanse i dagene dine, og masse å gjøre selv om du er hjemme. Viktig det, å kose seg ♥
        Vi har nok litt godt av denne påtvungne pausen ja 🙂
        Klem ♥

    2. Herlige illustrasjoner til innlegger ditt 😀😘
      Og det siste du skriver om å tenke at man får gjort mye som man ikke får gjort ellers er akkurat det jeg har tenkt også, men ikke orket å skrive. 🙂
      Jeg er også vant til å være hjemme, så jeg kjeder meg aldri uansett. Sender deg en god klem 🙂❤

      1. Hihi….tusen takk 😀
        Ja, det er jo faktisk sånn, at alle klager over at de ikke har tid til ditt, og ikke til datt…. Nå har de fått tid.
        Jeg kjeder meg heller aldri 🙂
        God klem til deg også ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg