KVINNER OG KLÆR

Jeg har med årene blitt litt mer bevisst på klær og stil. Har aldri vært dødelig opptatt av det, men synes det er kjekt å kle seg sånn noenlunde, uten at farger og stiler skal krasje helt.

Før i mine yngre dager, var jeg veldig opptatt av kjendiser i alle former. Dvs, skuespillere, musikere, kongelige, modeller…. Ja, rett og slett alle sammen, i inn og utland. Og jeg elsket Se & Hør, og lignende kjendisblader. Nå i dag, ofrer jeg det knapt et blikk i butikkhyllene. Men det jeg husker veldig godt fra disse bladene, var når det sto bildeartikler fra store festlige begivenheter, og stjernene strålte om kapp med sine vakre kreasjoner. Krisen og sjokket var stort hvis 2 av stjernene på samme fest, presterte å dukke opp i like kjoler! Da var liksom skandalen et faktum.

Jeg for min del syntes det var flott. Tenk at 2 mennesker faktisk stilte i lik kjole. Det tydet vel på at de hadde lik smak da, og kanskje til og med god smak? Jeg klarte ikke å se hvorfor det skulle være så skandaløst? Og jeg syntes det var kjekt å se hvordan en kjole, kan gi forskjellig uttrykk på 2 forskjellige personer.

Opp igjennom tidene, så har jeg egentlig syntes det var artig hvis jeg skulle komme over at noen hadde like klær eller sko som meg. Men jeg tror ikke jeg har opplevd å møte noen med like klær, som hadde på seg disse klærne samtidig med meg…. Før her om dagen. Jeg skulle hente en venninne, Eli, på flyplassen. Jeg hadde på meg en blåblomstrete kjole, kjøpt på Hennes & Mauritz, til 99 kroner. Kjolen er altså hverken dyr eller på noen måte eksklusiv, og fantes i forskjellige farger/mønstre. Til kjolen hadde jeg på meg et par sandaler som kostet en god del mer enn 99 kroner. Nærmere bestemt 599,-. Om det ikke var stilkrasj, så var det i alle fall en god mix mellom billig og dyrt.

På flyplassen fikk jeg øye på en dame, med lik kjole som meg 😮
Samme fasong, samme detalj, men den virket kortere. Hun hadde en hvit, leggkort leggings under. Jeg begynte å studere denne kvinnen. Følte ikke at hun var veldig lang, og at det kanskje var derfor kjolen virket så kort. Og i smug kikket jeg på meg selv, for å se om kjolen min var kortere enn det jeg trodde den var? Men nei, den var ikke det. Nå er ikke jeg spesielt lang i bena, men denne kvinnen var ikke så mye høyere enn meg. Kjolen så rett og slett kortere ut enn min kjole. Jeg kunne ikke huske at den fantes i kort og lengre versjon. Så jeg ble stående og spekulere og granske på dette mens jeg ventet på Eli.

Og jeg kjente at jeg ble litt kritisk. En overraskende følelse. Jeg syntes min kjole var penest, jeg syntes at jeg var penest i den kjolen.
Jeg ble rett og slett litt flau over meg selv. Jeg sto vitterlig der og hadde indre Diva fakter!!!!

Eli bemerket kjolen hun også, at vi var 2 stykk med lik kjole. Og jeg tenkte øyeblikkelig: SKANDALE! 
Jeg bemerket at kjolen hennes virket kortere. Og vi studerte litt på dette. Men kanskje den egentlig ikke var det. Det var kanskje bare kombinasjonen lengde og leggings som gjorde at det så litt annerledes ut? Jeg vet ikke. Men jeg synes fortsatt at det er stiligst uten leggings 😉 Klassisk kanskje 🙂

I går var vi i Stavanger en tur. Litt shopping, litt god mat, og litt god drikke på uteservering. Jeg hadde på meg samme antrekk. Og oppdaget plutselig at damen ved nabobordet hadde like mine sandaler. Jeg tenkte da at det var stilig og elegant. Hun hadde god smak 🙂 Og så ble jeg litt stolt over det, at noen har gått til innkjøp av samme type dyr sandal som meg selv.

Nei jammen er vi rare vi kvinner, og tankene vi kan ha om forskjellige ting. Så det er nok noe helt spesielt med kvinner og klær


Eli tok dette bildet av meg ved Breiavannet i Stavanger. Litt kjølig, så måtte ha jakke på. Men ellers med kjole og sandaler, som flere andre også tydeligvis synes er fine og stilfulle 🙂

 

#klær #kjole #sko #sandaler #stil #mote #kjendiser #diva

8 kommentarer
    1. Jeg treffer mange i helt likt antrekk som meg, uniform, he he he, men de sitter ikke likt på alle likevel, men de er skreddersydd heldigvis. Jeg kjøper klær utenlands, er str 36 og høy, ‘Stælken Gundersen II’, ha ha. Alt her hjemme i den størrelsen blir mini på lengden 😉 Kjolen din var søt og en artig historie hadde du å fortelle. Ha en fortsatt fin dag med eller uten den kjolen eller annet stæsj 😀

    2. Lene S.: Ja, uniformer er jo pent da…ganske sexy ofte 😉 Men har sett det jeg også…samme uniform kan se helt forskjellig ut fra en person til en annen 🙂

      Jeg er så sjelden utenlands, at mine klær stort sett blir handlet her…Og jeg er liten og bred…så lengden på klærne er oftest et problem for meg også 🙂 Men jeg kan av og til justere det selv 🙂

      Ha en flott dag/kveld du også…Og tusen takk for koselig kommentar 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg