ALT JEG BURDE GJORT……

Huff…i dag har jeg en virkelig sløv dag. Noen dager er bare sånn. Dager da jeg ikke får gjort noe av det jeg burde, eller hadde planlagt. Noen dager er bare sånn at jeg egentlig burde holdt sengen. Blitt der, sovet ut, hvilt, og satt verden til side. Rett og slett en time out.

Jeg er stort sett alltid trøtt, utmattet. Men enkelte dager er bare helt unødvendige. Sånn som i dag!

I morges kledde jeg på meg, ull helt underst, og så et lag med ull utenpå der også. Osv. Planen var å gå tur. 


Jeg har fått meg nye tursko, som jeg gjerne skulle prøvd.

Men, så kom jeg på at jeg måtte ta en telefon, og forsøke å få en ny bil lykt til bilen min først. Bilen min ble utsatt for skadeverk da “Nina” raste over Sør og Vestlandet. Og man kan trygt si at det passet usedvanlig dårlig for både meg og bank kontoen min.


Sånn ser lykta ut i dag. Den fungerer, men jeg har polstret den med gjennomsiktig tape, sånn at det ikke skal komme vann inn.

Da jeg ringte, skulle jeg få tilsendt et bilde. Og bilukyndig som jeg er, måtte jeg få litt hjelp til å se at det var riktig lykt til riktig bil. Så da var det ut på en liten kjøretur for å få den nødvendige hjelpen. 

Da disse tingene var ordnet, kom jeg på at jeg måtte ringe og få meg en ny e-resept levert.

Alt i alt, disse tingene tok tid. Og jeg var enda ikke kommet meg ut på tur. Og med alt dette, begynte jeg virkelig å bli utmattet. Og kroppen begynte å streike.

Så istedet for å gå på tur, tok jeg meg en hvil. Og etter en liten stund, fant jeg ut at det var kaldt i stua mi. Så jeg gjorde et forsøk på å fyre i ovnen. Og etter litt om og men, så fikk jeg endelig gjort det.

Så begynte jeg å tenke på alle tingene jeg hadde planlagt å gjøre:
Vaske klær
Rydde kjøkkenet
Støvsuge gulvene
Gjøre klart til ungene kommer
Bake noe godt
Handle
Vaske badet

Bare for å nevne noe.

Og dagen har gått. Jeg har satt på en maskin med klær. Og jeg begynte å rydde ut av oppvaskmaskinen. Men så sa kroppen stopp. Jeg måtte hvile igjen. I dag lystrer ikke kroppen. Energien er omtrent helt fraværende.


Så jeg fant en ny bok i hylla mi, og satte meg foran ovnen, for å lese.


Snart må jeg ut og hente inn litt mer ved, som kan gi kjærtegn og varme i ovnen til å varme min gjennomfryste kropp.

Og jeg MÅ ut og handle. Jeg BØR vaske og rydde bad og kjøkken. Og alt det andre også.

Sukk. Hvor skal jeg finne krefter?

Men det jeg vet helt sikkert, er at jeg får barna mine hjem i kveld. Og de skal være her i 3 uker. Det skal bli 3 gode uker, med liv og latter i huset. 3 uker uten å være alene. 3 uker hvor man kan dele gleder og sorger. 

Da blir livet virkelig godt å leve da ♥ Det er de små gleder som gjør livet godt.

 

#barn #gjøremål #gleder #sorger #sliten #utslitt #utmattet #utmattelse #krefter #bok #latter #tursko #Salomon #bil #liv

 

4 kommentarer
    1. Forstår godt hva du mener…men lytt til kroppen du ..I går fikk jeg til en halvtimes gåtur..og da er jeg fornøyd…i morra skal jeg prøve å få vært i bassenget igjen 🙂
      Ergelig med den lykta…men det kunne jo gått enda værre i blåsten…så bra ikke du ble skadet….
      Kos deg masse med barna…så håper jeg at du får litt overskudd igjen 🙂 Klem <3

    2. annebe: Ja…jeg måtte lytte til kroppen i dag. Det nytter ikke å stresse seg opp over de tingene jeg ikke fikk gjort.
      En halvtimes gåtur var hva jeg hadde planlagt selv i dag. Men, sånn gikk det ikke 😉

      Ja, så lenge ikke jeg eller noen jeg kjenner ble skadet, så får jeg heller bare stå i den lykta 🙂 Tross alt 🙂

      Nå har barna kommet, og de er til sengs. Og jeg nyter at jeg ikke er alene hjemme. Det blir nok noen kjekke uker 🙂

      Ha en riktig god natt…og sove godt 🙂
      Klem <3

    3. Hei Eva 🙂 Du får trøste deg med at det bare var bilen som fikk skade, men like ergerlig for det, det blir så mye ekstra tullball 😉
      Kos deg med ungene å la husarbeide ligge til du får ork, kanskje du får hjelp til noe av det 🙂 Det viktigste er rene klær og sengetøy, og at badet og kjøkkenet er rent. Du skal vel ikke ha visning, he he.
      “Her er det rent nok til å beholde helsa og rot nok til å beholde lykken” Det har jeg lært av mormor.
      Ha en fin dag, nå kommer sola på besøk hit 🙂 Klemmer fra meg <3<3

    4. Lene S.: Heisann 🙂 Ja, jeg får trøste meg med at ikke noen mennesker kom til skade. Eller for å si det sånn, det vet jeg faktisk ikke. For jeg var ikke tilstede da det skjedde. Men håper det gikk bra.

      Ja, i dag har jeg vasket badet, og kjøkkenet, og støvsugd, og laget middag, og hatt besøk av både min mor og min eks svigermor 😉 Så i dag hadde jeg litt mer å gå på 🙂

      Mormoren din har helt rett. Sånn burde alle tenke 🙂

      En fin kveld ønskes deg, og en god natt når den kommer 🙂
      Klemmer tilbake <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg