EN TRAVEL HELG ER SLUTT

Dette har vært en hektisk helg. Eller, kan godt hende ikke alle synes det er hektisk, men med mitt manglende overskudd, og likevel rastløse kropp, kjennes det hektisk ut 😉

Først på fredag, da jeg vinglet og vimset, og ble helt ute av meg. Det har jeg jo allerede blogget om. Men enden på kvelden endte på byen likevel. Der jeg først møtte en jeg har hatt kontakt med på et nettsted. Vi skulle egentlig ta en kaffe, men så fant jeg ut jeg skulle gå, og dermed kunne jeg ta et glass vin. Etter møtet, fant jeg ut at når jeg likevel var på byen, kunne jeg kikke innom et av utestedene jeg av og til går på. Hadde hørt rykter om at det var kjentsfolk der. Og det var det. Opptil flere fra Venneklubben var der. Så jeg slo meg i lag med dem.

Kvelden endte med et glass vin mer enn jeg pleier å drikke. Jeg pleier å ta to glass som regel. Men denne gangen ble det 3 til sammen. Kvelden tok seg kraftig opp i hyggelig lag.

Lørdagen skulle jeg på drillstevne, for å se min datter drille solo. Jeg droppet å se troppen, siden de skulle i ilden ganske tidlig, og jeg hadde sett dem i forrige konkurranse.
Dalanedrilliaden heter stevnet, og det deltar drilltropper fra store deler av Sørvestnorge. Lengst nord var Sveio, og i sørlig retning var Vennesla representert.


De to øverste bildene viser oppvarming og øving før deltagerne skal i ilden. Hjertet viser Amalie, med sin venninne, Embla. Nederst til venstre er Amalie i gang med sin opptreden, med dommernes falkeblikk på seg. Dommerne, som jeg ikke har bilde av her, er fra Nederland. Nederst til venstre viser når troppen, som jeg ikke fikk se denne gang, fikk utdelt pokal for sin 1. plass. Veldig kjekt at de vant. Forrige konkurranse som var i februar, fikk de 2. plass. Men denne gangen gikk de av med seieren 🙂

Det var en lang dag, spesielt for drilljentene. De startet dagen klokken 05.45 om morgenen, og var ikke hjemme igjen før i 21.30 tiden om kvelden.

Nå i dag, søndag, har jeg stresset bittelitt. Fordi jeg ikke nådde butikken i går. Og i dag skulle vi ha familiedag med min mamma og min bror med familie. Egentlig pleier vi å dra på utflukt i Pinsen. Men denne Pinsen regnet bort, og var kald og ukoselig. Derfor flyttet vi “arrangementet” litt. Og min oppgave i dag, var å lage to salater. Så da måtte jeg oppsøke en søndagsåpen butikk, og ikke minst få dem til å hente frem ting som ikke sto i sortimentet i det lille butikklokalet. Men de er veldig servicevennlige der i den butikken, så jeg fikk alt jeg trengte 🙂

Da ble det laget to salater:
Coleslaw og potetsalat

Og så tok jeg med meg Amalie, og kjørte inn til min bror. Hvor vi skulle grille på terrassen.

Været var fint, men litt for kaldt til å sitte ute. Så det ble grilling ute, og spising inne. Og maten smakte kjempegodt, alt sammen 🙂


Hele gjengen samlet rundt bordet, bortsett fra meg da, som er fotografen i dette tilfellet 🙂 Min sønn var heller ikke med, han har vært borte i helgen 🙂

Alt i alt en vellykket helg, selv om den var veldig hektisk også. Men hektisk på en kjekk måte 🙂

Denne uken blir også ganske travel. Med noe som skjer omtrent hver dag. Og på torsdag reiser jeg til Praha for helgen. Og gleder meg masse til det også 🙂

Ønsker alle sammen en herlig uke. Håper på sol og sommer for alle sammen ♥

 

 

#drill #dalanedrilliaden #grill #salater #uteliv 
 

16 kommentarer
    1. Nå må jeg bare si at jeg ble nesten matt av den helga di 🙂 Den var nå både innholdsrik og ganske så aktiv 🙂 Men det var jo bare positive og flotte opplevelser 🙂 veldig bra

    2. Ja, enig med Dedicat i at dette var en hektisk helg…også for en som føler seg frisk i utgangspunktet. Godt at du kom deg ut litt. Det kan være fristende å gjemme seg bort, men så blir det ofte bedre enn man tror når man våger seg av garde likevel. Imponert over drillpiker som er så presise og samkjørte. Jeg har lett for å være litt “Klønete” så jeg hadde nok ikke passet som drillpike. Koselig familiebilde! 🙂

    3. Bra du sitter igjen med følelsen av at det var ei fin helg ,selv om du sikkert er ekstra sliten nå :)) Så jo trivelig ut med familieselskap..og drillstevne :)) Og sikkert hyggelig å ta noen glass vin og kose seg å være litt sosial …det trenger du nok nå om dagen 🙂
      Hører vel mer fra deg før Praha turen…ellers får du kose deg masse 🙂 Klem<3

    4. dedicat: Hehe…synes du det ble litt i meste laget du også ja? Det var en fin helg. Men nå er jeg sliten. Så jeg får bruke uken til å hvile 😉 Selv om det jo ikke er mulig 😉

    5. karidansen: Ja, den ble litt vel travel. Og jeg kunne glatt ha kuttet ut noe. Men likevel så var jo alle tingene ganske viktige, ikke minst for meg og mitt hode 😉 Men nå er jeg dødssliten. Så sliten at jeg til og med har kuttet ut en av mine arenaer, Facebook. Jeg har lagt ut profilbilde og header som sier at jeg er borte. Og så har jeg ikke vært innom der etterpå.

      Ja, drillpikene er strålende flotte og flinke jenter. Jeg er imponert over eleganse og kreativitet. Veldig fint altså 🙂

      Tusen takk…Ja, må ha med et familiebilde av og til 🙂

    6. Mariann Sæther Tokle: Ja, jeg gleder meg til Praha. Da skal jeg forsøke å hente meg inn igjen litt 🙂 Men trenger sikkert ferie etterpå 😉

    7. annebe: Ja, nå er jeg så sliten at jeg er helt “ødelagt”. Det er ikke mer igjen hos meg nå. Så lite at jeg har kuttet ut Facebook for en stund. Har ikke vært innom der i dag. Men har forsøkt å sove. Men får det ikke til. Har ikke sovet siden natt til søndag.

      Ja, jeg forsvinner ikke herfra altså 🙂 Blogger før Prahaturen, og blogger når jeg kommer hjem igjen. Regner med å ha en reisereportasje eller to 😉

      Ha en fortsatt fin mandag 🙂 Klem <3

    8. Tre dager til ende kan ta pusten fra de fleste, men du kom da i mål, uansett 🙂 Søvn er viktig, men tankene gjør deg vel søvnløs, ikke legg deg i senga før du er stuptrøtt, senga kan bli en fiende sies det. Nå kan du glede deg til Prahaturen, men å vandre gatelangs er slitsomt nok det. Jeg synes ikke det var spesielt billig der, kun krystall, men det har vi nok av 😉 Spisesteder i turistgatene er uventet dyrt, men kommer dere litt vekk fra de gatene, da er prisen under halvparten, det fant vi ut dagen før vi skulle hjem, typisk. Ha en koselig tur – forandring fryder 🙂

    9. Siss: Hehe…ja, det ble litt hektisk. Men heldigvis bare positive ting da 🙂 Og jeg kom i mål. Nå har jeg noen dager på å komme meg igjen, før neste travle helg, i Praha. Blir ikke så mye trasking gatelangs, for moren min er ikke så god til bens. Derfor blir det nok helst at vi tar taxi eller buss og sånne ting 🙂 Men jeg vil få litt alenetid, så da vil jeg nok traske litt. Men jeg liker jo å gå, og når jeg har kamera med meg, så ser jeg etter motiver, og glemmer tid og sted 😉

      Godt råd med restaurantene….det skal vi huske på 🙂 Tusen takk 🙂
      Ja, forandring fryder. Gleder meg 🙂

    10. Nå har du vært med på så mye at du nesten må legge deg ned på “lite de parade” til du skal reise. For det blir travelt, uansett….Jeg håper og tror dere får en kjekk tur. Fine bilder forresten.

    11. passionisthegenesisofgenius: Helgene er ofte nokså travle. Så det er jammen godt jeg har ukene til å hvile 😉 Men ja, det var en flott helg 🙂

      Ha en flott uke du også 🙂

    12. maiken: Tusen takk 🙂

      Ja, jeg burde hvile litt, men har foreløpig ikke så god tid. Men kanskje i morgen…Dagen før dagen 🙂 Jeg tror turen blir fin. Gleder meg masse. Kjekt å dra en plass hvor jeg ikke har vært før 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg