TUR TIL OSLO

Da kom dagen da jeg kunne vende nesen mot Oslo igjen.

Jeg er her sammen med min sønn, og vi skal litt senere i dag gå på fotballkampen mellom Vålerenga og Real Madrid.

Det er min aller første fotballkamp, så det er historisk på flere måter 😉


Vi bor på Scandic Byporten, og fikk ikke den type sengeløsning vi ønsket oss. Men pytt pytt, vi kjenner jo hverandre godt nok 🙂 Rommene er lyse og trivelige.


Dekoren over skrivebordet.


Utsikten fra hotellrommet. Den synes jeg er ganske ok 🙂

Jeg skal være her til onsdag, mens min sønn reiser hjem i morgen. For han skal begynne på universitetet på tirsdag.

Jeg får nok noen kjekke dager likevel 🙂 Planene er ganske klare 🙂

Blogglesing har det blitt så som så med i det siste. Det har vært ganske pent vær hjemme, og jeg har brukt tiden til å være ute, og ikke inne foran PC skjermen så mye. 

Men jeg leser litt innimellom. Og nå når jeg er i Oslo er det jo kjekt å skrive litt også, når jeg har tid.

Nå skal jeg hvile litt, forhåpentlig sove litt. Og om en times tid skal vi vende nesen mot Ullevål 🙂

 

 

#oslo #fotballkamp #vålerenga #realmadrid #storby #ferie #hotell #scandicbyporten

16 kommentarer
    1. Det var et sentralt hotell..og det er jo bra om en skal oppleve litt av Oslo livet :))
      Så gøy med en slik kamp, man trenger jo ikke være sååå interessert i kampen ..er jo opplevelsen som kan være fin 🙂 Kos deg masse og nyt oppholdet 🙂 Klem<3

    2. Så artig å få med seg sin første fotballkamp :). Jeg har vært på to…utenom de der jeg var heiagjeng for sønnen når han spilte, tidligere i yngre tider.
      Dere bor skikkelig sentralt, like ved Sentralbanestasjonen ser jeg. Mine sine som har vært og feira han som ble 24, er på tur oppover landet nå. Jeg vurderer en tur sørover mot slutten av ferien.
      Du og dere må kose dere maks.
      Klem<3

    3. Hotellet ser jo koselig ut…og dekoren over skrivebordet likeså! Greit med to adskilte senger når man ikke er et “par”,eller kjenner hverandre godt, men noen ganger må man bare ta det man får. Mine sønner hadde fått “Fnatt” hvis de hadde måttet dele rom med mora si 😉 Jeg hadde ikke likt det så godt sjøl heller, men det er bra at ikke alle er like “sære” som oss! 😉 Kos deg på fotballkamp!! 😀

    4. Så herlig da 🙂 Sønnen min her nede og hans to gutter dro også til Ullevål for å se den kampen. Mens jeg og madammen dro til Bærums verk og Lillestrøm.. 🙂 Synd det ikke ble noen scoringer.. men nå er de på tur hjem så jeg regner med vi får lange og ivrige fortellinger 😀

    5. annebe: Ja, er veldig greit at det er sentralt når man ikke er her så ofte. Da har man jo alt innen rekkevidde, og kan nå mye på kort tid 🙂

      Kampen var en fin opplevelse, selv om det ble dårlig med mål 😉 Kjekkere enn å se det på TV i alle fall 🙂

      Jeg skal kose meg godt disse dagene her i Oslo. Litt ferie må man jo kunne unne seg 🙂

      Ha en fin kveld, og fin uke nå når den begynner 🙂 Klem <3

    6. BforB: Jeg har aldri vært på sånn lokalfotballkamp heller jeg 😉 Ingen av mine har spilt fotball. Så der har jeg vært med på andre aktiviteter 🙂
      Det var kjekt på kamp, selv om resultatet ble magert. En opplevelse uansett 🙂

      Ja, vi bor ved Oslo S. Det er et område jeg er nokså greit kjent i. Har bodd på dette hotellet en gang før 🙂

      Ja, det var jo dumt at ikke du også kunne ta turen samtidig som de andre. Men det er ikke alltid at sånt skal ordne seg. Men er jo kjekt om du får deg en tur litt senere da 🙂

      Ha en flott kveld, og kos deg du også, med god ferie 🙂

      Klem <3

    7. karidansen: Ja, jeg synes hotellet er ganske ok jeg 🙂 Og jeg synes det var kjekt å ha utsikten mot Oslo S og alt som skjer der. Selv om det er sang og musikk til sene kvelden, så er det koselig, og jeg føler at jeg er med der det skjer 🙂

      Vi klarte å få ordnet sengeløsningen 🙂 Jeg fant ut at det var to senger som bare var festet sammen, så jeg fikk stuepiken til å legge to laken på, og så delte jeg sengen selv 🙂 Så nå er det to separate senger. Enten han liker det eller ikke, så får han godta at vi deler rom. Og for hans del er det jo uansett kun for en natt 🙂

      Kampen var kjekk. Kjekt å oppleve noe nytt 😀

    8. rundtomkringtrorjeg: Tusen takk for det 🙂 Kampen var kjekk, selv om resultatet ikke ble etter forhåpningene 🙂 En ny opplevelse for meg. Nå venter et par kjekke dager i Oslo by 🙂

    9. dedicat: Ja, var nok mange som ville ha med seg den historiske kampen 🙂
      Og resultatet var jo ikke helt etter smaken, men likevel kjekt å oppleve 🙂

      Jeg har en datter der hjemme, hvor hun og faren har spilt inn kampen, i håp om å få øye på oss 😉

    10. frodith: Hehe…Ja, det er ikke der jeg ferdes oftest kan man si…I motsetning til visse andre jeg tilfeldigvis vet om 😉 Hihi 😉
      Kose meg jeg…Godt med ferie 🙂

      Stor og god søndagsklem til deg også <3

    11. maiken: Tusen takk for det 🙂 Ja, jeg overlevde kampen. Det var ganske kjekt 🙂 En annen stemning enn å se det på TV 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg