DA VAR JEG JAMMEN BAKPÅ IGJEN

Så har jeg jammen havnet bakpå igjen med blogglesing. Rekker visst ikke alt mulig for tiden. Forsøker å leve litt, være med på aktiviteter og sånt. Og etterpå er jeg så sliten at jeg har ikke orket så alt for mye.

På søndag drev en død hval opp på en av strendene her i distriktet. Og der ble det jo derfor en del trafikk kaos. Selv hadde jeg andre planer denne dagen. Hvor jeg dro ut til et fyr ute langs Jærkysten. Der møtte jeg turgruppen jeg er medlem av. De var og gikk tur. Selv nådde jeg ikke turen. Og var heller ikke i den største formen til tur. Men nydelig vær var det, og jeg og datteren min slo oss sammen med dem når de hadde pause.


Kvassheim fyr


Havet utenfor Kvassheim fyr.

Om kvelden gikk jeg tur med en venn. Men der tok jeg ingen bilder 🙂

På mandagen gikk jeg en tidlig morgentur. Det lå nemlig et vakkert tåketeppe over Hanadalen og Vatne. Og jeg besluttet å gå opp til Ulvanuten for å forevige dette på kameraet mitt 🙂


Her et bilde tatt i retning Vatne. Jeg synes det var helt spesielt med dette tåketeppet. Akkurat som det er et vann, med en øy midt uti 🙂

Etter denne morgenturen dro jeg og datteren min for å se den døde hvalen. Og se på når de skulle slepe den ut i havet og senke den.


Ikke akkurat noe lystig syn, men fascinerende likevel. Her holder de på å feste linen, etter at den har røket to ganger i forsøket på å slepe hvalen ut. Men etter denne gangen lyktes de. Såvidt jeg har hørt, var dette en spermhval.

Om kvelden i går, gikk jeg på strikkekveld i regi av en gruppe jeg er med på, på Facebook. Det var første gang den ble arrangert, og det var veldig koselig.

I dag har jeg vært på en lang tur med en av turgruppene jeg er med i. Det var i en skog langt ute på Jæren 🙂 Veldig fin tur, og litt for lang for meg akkurat i dag. Var skikkelig sliten etterpå. Men angrer ikke 🙂


Stien var variert, både grus, skogbunn, stein og utmark. Og her og der hadde trærne vokst utover stien.
Veldig fint område. Likte å gå tur her 🙂 Det var også et historisk preg her. Men det refererer jeg ikke til nå 🙂

Etter dette har jeg vært såvidt hjemom for å hvile litt, og spise middag, før jeg dro ut på café med en venninne 🙂 Alt i alt en veldig fin dag. Og nå er jeg veldig sliten 🙂

Og innimellom alt, driver jeg og henter inn anbud til å pusse opp deler av stuen min. Litt arbeid det også 🙂 Men kommer til å bli både dyrt og fint når det er gjort. Jeg har ikke tatt noen avgjørelse enda 🙂

Så har jeg lest litt blogg, men ikke kommentert så mye. Må innom og kikke, helst på sene kvelder, når jeg egentlig ikke burde hatt på PC’en engang. Men sånn er det når det er travle tider 😉 
De siste nettene har jeg også fått sovet ganske bra. Jeg har gjort litt om på en av rutinene. Jeg valgte å ta innsovningstablettene akkurat idet jeg går på badet. Og så går jeg rett til sengs. Selv om tablettene skal tas 1-2 timer før leggetid (som jeg tidligere har gjort etter anbefalingene). Dette her med å ta de rett ved leggetid, ser ut til å fungere bedre. Men skal prøve det ut litt mer. Føles som luksus å ha sovet to hele netter uten å ha våknet flere ganger. Det kan jo være tilfeldig, men jeg håper jo at jeg har funnet min løsning på akkurat det. Får krysse fingrene å håpe på det beste 🙂

Ellers ønsker jeg alle en fortsatt fin uke 🙂
Jeg titter innom bloggene deres rett som det er, selv om jeg ikke alltid har overskudd til å kommentere. Kjekt å lese og følge med likevel ♥

21 kommentarer
    1. Så fint….skulle jeg nesten til å skrive….at andre også ikke rekker å kommentere. Sjøl er jeg for tiden elendig. Men når det er sagt, syns jeg du er flink på å legge igjen noen ord.
      Ellers ser jeg du er veldig aktiv. Jeg syns du er flink.
      Fine bilder også, spesielt landet som stikk opp av tåkehavet.
      Hørte på nyhetene om den spermhvalen.
      Ønsker deg en god natt med masse god søvn.
      Klem<3

    2. Først til det siste: Så bra at du har fått sovet godt noen netter. Kanskje du har funnet noe som virker for deg? Ellers så synes jeg ikke det er så rart at du får sove, med all den positive aktiviteten din….Fine bilder, det i tåketeppet synes jeg så ut som et eventyrbilde…God natt med deg!

    3. Så mange fine bilder. Du skal de at alt blir bedre om du får sove godt. Ikke lett å følge med på alt her inne, for jammen er det mange som legger ut flere innlegg daglig. Blogg når du har tid du! Ha en fin dag!

    4. Du har virkelig hatt noen sosiale og hyggelig dager fulle av kjekke aktiviteter 🙂 det er jo livet der mann er som er det viktigste og har en ikke energi til mer så lyt en ta bloggen bare innimellom 🙂
      Håper du får en ny fin dag i dag også

    5. Margrethe: Tusen takk 🙂 Ja, det er kjekt å være med i turgrupper, men jeg kan ikke være med på alle turene. De fleste har et helt annet tempo og distanse enn jeg klarer å være med på. Men skal være med på en tur i dag også 🙂

    6. BforB: Hehehe….Ja, det ER fint på en måte, å se at noen faktisk er som en selv iblant 🙂 Men sånn er det jo bare. Man kan ikke nå alt og alle hele tiden. Jeg foretrekker å skrive noe. Av og til skriver jeg gjerne bare et hjerte. Da har jeg vist at jeg har vært innom. Men det blir litt lamt å skrive et hjerte i 20 innlegg 😉

      Ja, forsøker å være aktiv. Eller for å si det på en annen måte, forsøker å få med meg litt av alt 🙂 Men det tar på. Jeg verker i hele kroppen nå. Er sykt sliten, både psykisk og fysisk. Men skal være med på noe i dag også, selv om jeg hadde bestemt meg for å ha fri.

      Ja, det tåkebildet var så pent. Har flere, og det var vanskelig å velge 🙂

      Det ble mye oppstyr rundt den stakkars hvalen. Men fascinerende og spennende var det jo uansett 🙂

      Jeg har sovet nokså godt i natt også. Våknet en gang. Men da hadde jeg sovet 5,5 timer. Og sovnet igjen med en gang. Det er jeg veldig fornøyd med 🙂

      Ønsker deg en flott dag i dag. Her har høstvindene ankommet 🙂

      Klem <3

    7. maiken: Ja, kanskje måten jeg nå gjør det på, er den rette, de kjekke aktivitetene, pluss at jeg ikke tar tablettene forskriftsmessig 😉

      Tåketeppet er et av mine favoritter ja. Det var et magisk syn å stå der oppe, og se det hele 🙂

      Ønsker deg en herlig dag. Jeg skal ut på tur igjen, selv om kroppen i dag streiker. Håper det kommer seg litt 🙂
      <3

    8. natheless: Hehe, ja, det er sant. Mange legger ut flere innlegg daglig. Da blir det litt å lese 🙂 Men jeg liker jo å lese, så da leser jeg litt, og så får heller kommentarer komme når jeg har litt mer overskudd og tid 🙂 Jeg knipser bilder hele tiden. Så kommer snart noen turinnlegg herfra, når ting roer seg litt 🙂

      En fin dag ønskes deg også <3

    9. fruensvilje: Ja, det har vært kjekke dager, som jeg er fornøyd med. Det er høstferie, så denne her er en god høstferie 🙂 Og du har rett, det er når livet er der, at man må leve det. Og da får andre ting vente litt 🙂

      Jeg skal gjøre meg klar til tur igjen i dag. Blir nok en fin dag 🙂
      Ønsker deg også en flott dag <3

    10. Så flotte bilder!💕 Jeg likte spesielt godt det du hadde tatt fra Ulvanuten, – er nesten så man kan skimte Soria Moria slott bak fjellene. Veldig spesielt med de trærne også på det nederste bildet. Fint å være med i turgrupper for det er så bra å komme seg ut på tur, og da går man ikke alene heller. Frisk luft og trim gjør som regel at man sover bedre. Den hvalen så jeg om på nyhetene og alle bilene med de som ville se + at det var noen som gikk uti vannet for å ta på den. En fin dag og uke ønskes deg også!😊

    11. Så flotte bilder du har lagt ut. Og se på den hvalen da!!! Og han kom seg heldigvis trygt ut i havet med god hjelp:-)
      Håper du får sovet godt om nettene nå fremover.
      Det er dyrt å pusse opp men veldig godt når det er gjort 🙂
      Ønsker deg en god dag <3

    12. Slapp av, du har ikke gått glipp av noe stort. Så Fie Elise har sikkert postet noen innlegg om “krigogfredogsånn”. Toppbloggerne har sikkert skrevet mye fornuftig om mote og d

    13. rteworld: Takk 🙂

      Jeg må nok innrømme at alle innlegg fra Frøken Sofie Elise går meg hus forbi. Det samme med toppbloggerne som skriver om mote og sminke. Svært sjelden de får besøk av meg 😉 Men, har jo deg, og noen flere, som jeg liker å lese…Og der har det blitt litt skralt med oppmerksomhet fra min side i det siste 😉

    14. En trenger ikke alltid å kommentere – noen ganger kan en bare lese! Flotte bilder – liker ekstra godt det med steinene i vannet og det med tåka som har lagt seg midt i landskapet! Hval har jeg aldri sett “i virkeligheten”! 😀

    15. Helt nydelige bilder..og spennende ting du har opplevd 🙂 Fint du får til noen turer enten alene, med datter eller turgrupper /venner..du har jo veldig utbytte av slike turer har jeg forstått :))
      Søvn er utrolig viktig…skulle ønske jeg bare kunne legge meg å sove en hel natt..det er luksus ja 🙂 En stund prøvde jeg å få med meg ..kommentere alle innlegg, men det går jo ikke i lengden…nå har jeg noen jeg alltid leser ..noen leser jeg av og til..også legger jeg igjen kommentarer så ofte jeg orker skrive på pc…helsa først 🙂 Håper det går greiere med det med moren din nå…. Klem <3<3

    16. karidansen: Tusen takk 🙂

      Helt sant, man trenger ikke alltid å kommentere, men så er det jo hyggelig å vise at man har vært innom også synes jeg 🙂 Men noen ganger går det ikke helt 🙂
      Det er andre gang jeg ser en død hval. Den første gangen var for mange år siden, en plass langs Finnmarkskysten.

    17. annebe: Ja, jeg har turglede. Eller for å si det på en annen måte, jeg er rimelig rastløs, til tross for at jeg ikke føler meg helt i form. Jeg synes det er kjekt å oppleve noe…få litt mental føde på en måte 🙂

      Det er svært sjelden jeg har fått hele netter med søvn. Og nå siste natten sov jeg ikke. Har hatt en vond skulder lenge nå, og de siste dagene har den blitt enda vondere. Og nå siste natten, var den så vond at jeg ikke fikk sove noe. Så det endte hos legen. Og nå er jeg på kur, pluss sterke smertestillende. Som ikke hjelper så veldig.

      Heldigvis går det greit å sitte å taste på PC. Så lenge jeg får hjelp til å plassere PC’en på fanget 😀

      Så da kan jeg både lese og kommentere, når jeg er våken nok til det 🙂

      Det går bedre med mamma nå ja 🙂 Tusen takk for at du spør 🙂 Hun har hatt godt av å komme sammen med andre mennesker, og bli tatt vare på <3

      Ha en nydelig kveld, og helg 🙂 God klem fra meg <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg