ENDELIG FRISK NOK TIL TUR

Det har vært ganske tøft å ha bronkitt og halsbetennelse, for jammen tok det sin tid å bli kvitt det. Å være syk i 3 uker er ingen spøk. Og spesielt ikke når man ikke kan gå tur i alt det fine været vi har hatt i løpet av disse 3 ukene.
Men endelig følte jeg at jeg kunne driste meg til å gå en lenger tur enn bare rundt et bittelite tjern 🙂

I dag inviterte jeg Pål med på tur i Rogaland Arboret.

Føret var litt isete, men det var trygt og godt å gå der sammen med en stødig kjæreste ♥

I arboretet er det små vann og tjern, og disse hadde litt isdekke, og mer blir det nok de neste dagene, da temperaturene er meldt til å synke kraftig.

Is på isen var det også, så det ble jo et interessant skue om man begynte å studere litt 🙂

Men isen er ikke trygg, så da var det godt å vite at hjelpen var nær om man skulle være uheldig 😉

På stien var det også is, og is har jo mange former….og her fant jeg også et hjerte ♥ Kan du se det?

Og om man går litt utenfor stien og kikker, er det fine isformasjoner der også 😀

En flink fotograf tok bilde av selveste Isdronningen 😉 Eller mulig det er meg på bildet, når jeg tenker meg om 😉

Det er mange små broer som går over små og litt større bekker i Arboretet. Ganske idyllisk ♥

Her synes jeg også at jeg skimter et hjerte, eller i alle fall en del av et hjerte ♥

Vi gikk gjennom Rhododendrondalen, men på denne tiden av året er buskene bare grønne. Og det er jo det som er fint med disse, at de jo er grønne, mens det meste annet er nokså brunt og fargeløst i kulden 🙂

Kaféen er åpen om søndagene, så vi tok oss en tur innom, så klart. Det ble vaffel, og varm sjokolade for min del, og Pål valgte kaffe istedet for sjokoladen 🙂

Her er fornøyde meg, med en vaffel jeg syntes smakte riktig så godt 😀
Jeg merker meg at jeg begynner å bli litt rund i kantene. Har jeg det for godt mon tro?
Rett og slett har det nok noe med at jeg knapt har rørt meg på månedsvis. Så dette vil nok gå seg til når turene begynner å bli litt oftere og mer stabile 😀 

Ut i kjølen igjen ruslet vi litt videre, og kom over dette treet med noe som antakelig er sykdom. En ganske stor klump faktisk.

Og så dette lille tjernet med det lille vannfallet, det synes jeg er så vakkert, året rundt ♥

Og til slutt noen bilder av Turtelduene ♥

Dette har vært en knallfin søndag. En god tur, uten å ta hardt i, og bronkitten merket jeg nesten ikke. Det lover godt. Så nå håper jeg å få gå noen flere turer etterhvert, uten tilbakefall eller sånne dumme ting 🙂
Og jeg gleder meg alltid til å få gå tur eller gjøre andre kjekke ting sammen med Pål. Vi har det veldig kjekt sammen ♥

Så selv om det er kaldt, og kaldere skal det bli nå til uka, så gjør det ikke noe når man er forelsket 😉

Ønsker alle en fin uke når den begynner 🙂

 

 

#tur #turglede #rogalandarboret #sandnes #natur #is #vann #søndag #kaféliv 

 

 

30 kommentarer
    1. Tusen takk for en kjempe koselig tur kjerest <3 Håper at det blir flere turer de nærmeste dagene. Ja det masse hjerter på vår vei <3 Å jeg er stolt å glad for at du er min dronning. Sov godt kjerest goe natti klemmer til deg fra meg <3

    2. Jeg ser to hjerter på det bildet, jeg! Idylliske omgivelser, sjøl om de er i vinterskrud. Det er mange som har hatt bronkitt og vært langvarig sjuke i vinter. Så tar det vel ekstra hardt om en har lite å gå på fra før. Ser jo veldig trivelig ut med dere to, og noen isdronning ser du ikke ut som! 😉

    3. en vakker tur dette,nesten så jeg lurer på om jeg har vært der ilag med min søster,men husker ikke navnet der vi gikk,mulig det er en annen park,men du den var vakker uansett da,deilig å kose seg litt også og dere to kledde hverandre godt

    4. Så flotte bilder! og koselige bilder av dere..turtelduer….herlig!! BRA du begynner å bli bedre..og det har jammen sittet lenge i ja…ish….ha en god ny uke og en god ny dag!

    5. Pål A Eriksen: Tusen takk til deg også 🙂 Herlig turfølge du vet du <3 Så helt klart må vi få til flere turer rimelig kvikt 🙂
      Ønsker deg en fin dag, og gleder meg til å se deg igjen <3
      Gode klemmer fra kjæresten din <3

    6. Jernbanefrua..: Ja, her våger jeg iblant å håpe på vår, men det er rimelig kaldt nå. Og værvarselet lovet snø i natt, men foreløpig ser jeg lite til den, heldigvis 🙂 Men man skal ikke langt avgårde før snøen er et faktum. Satser på at våren ikke er langt unna, men noen dager med barfrost kan jeg tåle 🙂

    7. karidansen: Fant du to hjerter på bildet ja? Jeg måtte innom og kikke igjen, og jo, jeg ser et annet lite hjerte også, ikke fullt så tydelig kanskje 😉

      Ja, det er jo nettopp det, jeg har vært syk så mye nå de siste månedene, i tillegg til at jeg er ganske nedkjørt. Og dette sa legen også, at immunforsvaret mitt var litt slitent. Så her gjelder det å lytte til kroppen 🙂

      Nei, jeg håper ikke jeg er en isdronning 😉 Og trives kjempegodt i lag med kjæresten <3

    8. Ei_heks: Tusen takk for det <3
      Ja, det er godt å føle at man er på vei ovenpå igjen. Det er ganske slitsomt å være lenge i en sånn tilstand av å hele tiden føle seg helt på bånn.
      En god uke til deg også <3

    9. fruensvilje.blogg .no: Ja, du skal ikke se bort ifra at du har vært der og gått tur med søsteren din. Og jeg er helt sikker på at om du har vært der, er det like fint om du ville gå dit igjen 🙂
      Tusen takk <3

    10. Toini: Tusen takk <3
      Ja, nå begynner jeg endelig å komme litt ovenpå igjen. Lite søvn til tross. Men får lytte til kroppen, og ikke overanstrenge meg, så går det nok bare fremover håper jeg 🙂
      En flott uke og en kjekk dag ønskes deg også <3

    11. Det var mange flotte bilder fra et fint turterreng. 🙂 Det er så gøy å se andres bilder fra turer. Jeg bare elsker bilder! Godt du føler deg bedre. Er skikkelig kjipt å være syk over tid. I tillegg til det en har som en ikke blir kvitt. Ønsker deg ei flott ny uke.

    12. Det så ut som et fantastisk turområde 😀 Flott bilder, med flere hjerter i naturen <3
      Og slike sykdommer på trær er så rare, syns jeg. Liksom en sykdom. Husker når jeg var mindre så trudde eg trærne var fulle av fuglereir, helt til jeg lærte at det faktisk var en sykdom treet hadde :O
      Så fine dere er sammen <3 Deilig å ha noen å gå tur med også 😀

    13. Vi så noe på tv engang om rododendron ute i skogen og plantet ut noen i vår skog for moroskyld. Var det der vi så fra kanskje ?

    14. Marit: Tusen takk for det 🙂 Ja, det er kjekt de gangene jeg orker å ta med det store kameraet, og ta litt bilder med det. Elsker bilder selv, både å knipse og se andres bilder.
      Ja, nå bedrer ting seg. ME’en har fått seg en knekk i disse dager, men i det minste er ikke hals og bronkier så ille plaget lenger, så da går det enda an. Og jeg nyter tur med god samvittighet 🙂
      En flott uke til deg også Marit 🙂

    15. Mariann Sæther Tokle: Ja, det er så kjekt å endelig kunne våge seg ut en litt lengre tur, spesielt når det er så flott vær 🙂
      Men er lurt å vente, for man vinner ingenting med å forhaste seg, dessverre, så du må ta livet med ro så lenge du føler det er nødvendig 🙂

    16. Elevele: Ja, jeg er jo i hjertemodus, så da er det kjekt når naturen også byr på hjerter <3

      Jeg har også tenkt sånn da jeg var mindre, at det var fullt av fuglereir i trærne. Ikke fullt så kjekt å tenke på at det er sykdom.

      Tusen takk <3 Ja, det er kjekt å gå tur i lag, meg og ham <3

    17. Atle: Det er gode forhold for rhododendron her i distriktet i alle fall, men jeg kan ikke svare for om det var herfra likevel. Bergenstraktene har også en del av denne planten, og de har også arboret, med rhododendron. Er jo et flott lyspunkt når de blomstrer da. Veldig til å bli glad av 😀

    18. Et flott sted å være på tur, det der! Ser ut til at turtelduene stortrives, og nyter! Hjertene ser jeg – og bildene dine er fine! Klemmer <3

    19. Så koselig at dere kom dere ut på tur. Glad du er i bedre form. Det går mot bedre tider skal du se. Så et hjerte til høyre i det bildet jeg? Ditt hjerte minnet om et søtt lite ekorn!!! Ja, sånn kan man fantasere i naturen, og det er herlig. Nyt dagene framover i den gryende vår. Klem:)

    20. natheless: Hehe, ja, vi ser ting litt forskjellig 🙂 Men det er kjekt å legge merke til ting, som kan ligne på andre ting…former og farger har alltid vært kjekt synes jeg 😀
      Formen er bedre, heldigvis, men den kulden vi nå har fått, den er jeg forsiktig med, for sååå frisk har jeg ikke blitt enda. Kjenner det godt nede i brystkassen. Så her er det korte turer ut nå, og å kle seg veldig, veldig godt 😀
      Solen varmer jo, og det er godt vi får ha den her 😀
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg