FOTOKONKURRANSE: KONTRASTER

Heisann alle sammen ♥

Det er ikke så ofte jeg får skrevet så mye her inne for tiden. Og for det meste leser jeg blogg, oftest uten å kommentere. Ikke fordi jeg ikke vil, men fordi jeg rett og slett mangler krefter. Det er såpass at jeg blir frustrert og lei meg, og litt såret og sint.
Derfor tenkte jeg at jeg trenger en liten oppmuntring, et annet fokus, og noe kjekt engasjere seg med.
Løsningen på det er rett og slett å lage til en ny fotkonkurranse 😀

Jeg har grublet litt på hvilket tema jeg skulle velge, og kom frem til at temaet Kontraster vil være fint. Det handler ikke om noen spesiell årstid, det handler ikke om noe begrenset i det hele tatt. Her er det rett og slett uendelige muligheter.
Konkurranseplakaten valgte jeg et bilde jeg tok i California, i ørkenstrøk. Akkurat der var det ca. 35 grader. Og i det fjerne skimter man høye fjell med snø på toppene. Litt av noen kontraster. Og da kan man se på bildet at temperaturen nok er rimelig kontrastfylt også 🙂

Bildet du sender inn trenger ikke å være av natur i det hele tatt. Det kan være av ting, matvarer, vått og tørt, rødt og hvitt, mørkt og lyst…osv. Mulighetene er mange, og kun fantasien bestemmer grensene dine. Men det må være tydelige kontraster i bildet. Litt tydeligere enn det jeg selv bruker som konkurranseplakat.

Konkurranseregler:

1. Bildet må være tatt av deg selv, og er det personer med i bildet, må du be om tillatelse fra dem.
 2. Kun 1 (ett) bilde pr. deltaker.
3. Bildet må være uten vannmerke og signatur. (De bildene som kommer inn med dette, blir ikke med i konkurransen.)
4. Det er lov å være kreativ, altså enkel redigering eller effekter om du ønsker det.
5. Et bilde fra arkivet ditt er selvsagt lov om du ikke har anledning til å finne på noe sånn i full fart.
6. Innsendingsfristen er  torsdag 27. september 2018, kl. 21.00.

Bildet kan du sende inn til [email protected].
Legg ved din bloggadresse hvis du har en. Bloggløse kan også delta.
Jeg bekrefter alle innkomne bidrag med en svarmail.

Jeg legger ut alle innkomne bidrag dagen etter, fredag 28. september. Da kan alle være med å stemme frem en vinner.
Det utloves en liten oppmerksomhet til vinneren.

Masse lykke til ♥

 

 

#konkurranse #foto #fotokonkurranse #kontraster  

31 kommentarer
    1. Så trist å høre at du ikke har det bra…Koselig med konkurranse..men kontraster…hmmm…Ser liksom ikke for meg hva det skal være….men…finner vel et bildet da…kontraster, tenker du da lys/varme, kaldt/varmt? osv…

    2. Toini: Takk for det. Er en dum situasjon, og passer ikke i det hele tatt. Men men 🙂

      Ang. konkurransen så har jeg litt åpent hva deltakerne velger å gjøre. Jeg tenker ikke noe spesielt, bare at det er tydelige kontraster. Hva slags kontraster velger du selv. Velger å ha det åpent, sånn at det blir spennende å se hva folk klarer å få til 🙂

    3. Jeg skal være med det er sikkert, men om det blir arkiv eller nytt vet jeg ikke. Er så himla travelt om dagen. Men har LYST på noe nytt 🙂

    4. Så kjedelig at du sliter så med formen. Men en morsom konkurranse du kjører i gang. Har lyst til å delta. Ønsker deg en god dag.
      Klem <3

    5. frodith: Huff ja, jeg har skjønt at dagene kan bli i travleste laget. Men veldig kjekt at du vil være med i konkurransen. Jeg er spent på hva du kommer til å sende inn 😀
      Gleder meg 🙂

    6. fruensvilje.blogg .no: Ja, det er jo greit å ha litt tid på seg, og bildet ditt har jeg jo mottatt, lenge før fristen 🙂 Gleder meg til å presentere alle bildene som har kommet inn 😀

    7. Jernbanefrua..: Håper du finner noe kjekt å delta med. Herlig for meg å ha noe å engasjere meg med 🙂 Det er helt sant som du sier, slitsomt å være sliten.

      Ønsker deg en strålende fin uke <3

    8. BforB: Ja, den formen skulle jeg gjerne hatt mye bedre av, men jeg får gjøre det beste utav sånn som det er 🙂
      Kjekt å se at konkurransen engasjerer. Det har kommet inn flere bidrag nå, og jeg gleder meg sånn til å presentere alt. Håper du får anledning til å være med også <3

      Klem og fine dagen til deg <3

    9. natheless: Du fant bilde til å ha med i konkurransen, så nå er det bare å vente til alle bildene blir presentert. Jeg gleder meg 🙂

      Takk for at du ville være med 🙂 Det er kjekt for meg å ha noe sånt kjekt å engasjere meg med 😀

      Klemmmmer 🙂

    10. Jeg berømmer deg for at du finner på slike positive ting selv om du ikke har det helt på topp. Jeg blir kanskje med, se om jeg greier å “spa opp” noe.
      Fin dag til deg hvertfall!

    11. maiken: Du klarte jammen å spa opp noe du 😀 Og ja, jeg er nødt til å finne på positive ting, ellers blir jeg så lett nedfor og deprimert når “alt” går meg imot.

      Gleder meg til å presentere alle bildene <3

      En herlig kveld til deg <3

    12. dedicat: Hehe…ja, da skjønner jeg at du er riktig travel 🙂 Høres jo kjekt ut med korstevne 😀
      Kanskje får du tid til å delta med et lite bilde også, innimellom koringen 😀 Fristen er ikke gått ut enda 😉

    13. Da har jeg sendt inn bidrag. Gleder meg til å se alle varianter av kontraster! 😀 Jeg har flere bilder jeg kunne bruke men håper det jeg sendte faller i smak. Det er fra sommerferien. God bedring til deg!

    14. Siv: Veldig kjekt at du har lyst å være med, og ja, bildet var absolutt kontrastfylt 😀
      Tusen takk for det, helsa kunne vært bedre, men jeg tar en dag om gangen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg