JUICEPRESSE

Etter innlegget mitt i går, fikk jeg litt respons både her og på facebook. Veldig kjekt å få høre andre sine tips og gleder når det gjelder epler 🙂 Tusen takk for de kommentarene jeg fikk 🙂

Selv spiser jeg epler hele året, men er jo ekstra gledelig når høsten kommer, og jeg kan hente epler fra eget tre.

Dessverre kan jeg jo ikke lagre eplene, de vil ikke holde seg gjennom vinteren, og må enten spises, fryses eller lage noe med dem.

Og da jeg i går hadde lagt ut blogginnlegget på facebook, fikk jeg et tilbud fra en venninne og tidligere nabo, May. Hun sa jeg kunne få låne juicepressen hennes, og lage juice som jeg kan fryse ned.
Dette var jo et tilbud jeg bare ikke kunne si nei til 😉 Det å effektivt kunne gjøre noe med eplene passer meg veldig godt all den tid jeg er trøtt og slapp, og mangler energi til å styre så enormt.

Jeg tok turen innom May, og hun viste meg hvordan maskinen skulle brukes, og demonstrerte ved å presse gulerøtter. Den juicen smakte altså så mye bedre enn den man kan få kjøpt i butikken. Og jeg var allerede da blitt halvfrelst, kanskje juicepresse kunne være noe å ønske seg til jul?

Da jeg sto opp i morges, måtte jeg teste litt. Og fant frem flere av de minste eplene. Jeg delte dem i 4, tok bort stilken og rosetten, og puttet dem nedi. Satte i gang maskinen, og ut kom en flott orange/rød juice. Regner med fargen kommer fra skallet 😉

Silte fra skummet og hadde det oppi et glass, og lot min datter, Amalie, smake først. Hun sa det luktet godt, men så ikke så blank og fin ut som den i butikken. Jeg synes faktisk selv at den så penere ut…for den hadde så fin farge. Men smaken var god. Og da jeg selv fikk smake, så kjente jeg smaken av eplene…søt, og litt syrlig. Veldig frisk og god. Definitivt en ny favoritt 🙂

Med juicepresse kan man jo lage juice av både frukt og grønnsaker, uten problem. Og sunt og godt er det jo også. For ikke å snakke om hvor lettvint det er 🙂

Gjett hva jeg nå ønsker meg til jul?

 

 

#juicepresse #juice #epler #frukt #grønnsaker
 

6 kommentarer
    1. Oj det så knall godt ut !! Ble skikkelig misunnelig nå kjente jeg !! Den så mye friskere ut en den man kjøper i butikken !! Nå ble jeg tørst !!!
      God Helg !

    2. bloggnoia: Ja, den var virkelig god, noe helt annet enn butikk juice 🙂 Og 100% ren, uten tilsetninger og sprøytemidler 🙂
      Kan virkelig anbefales 🙂

      God helg til deg også 😀

    3. Så flott å se at du er i gang og det med litt av hvert, nytt bilde har du også, jeg kjente deg nesten ikke igjen 😉 Vi kom fra ferie i går, sånn passe lei varmen, men det var jo 21 grader her også, men det ble en kald natt, synes jeg, brrrr! Her drikker vi ferskpresset juice, bruker det meste av frukt og grønnsaker. Får ikke ungdommene i seg frokost før skolen, da forlanger jeg iallfall at de drikker et stort glass juice 😀 Her bugner hagen av plommer og epler, vi har holdt på med innhøsting i hele dag. Mamma lager eplekakene vi spiser, jeg er ikke noen baker, he he, ellers har vi kjølerom i kjelleren +4 grader inni der, så frukten holder seg lenge 😀 Jeg skal ikke ut å fly igjen før 5.9 og da for et nytt selskap, spennende. Ha en riktig god helg Eva og kos deg, vi snakkes etter hvert :-)))

    4. Lene S.: Heisann…der er du jo tilbake igjen jo 🙂 Håper dere har hatt det fint. Kjenner flere som er litt lei av alt godværet og gleder seg til høst. Selv holder jeg på sommeren så lenge som mulig 🙂
      Kjølerom ønsker jeg meg også, men det blir nok ikke i dette livet 😉 Får klare meg med det jeg har 🙂 Jeg liker å bake…Så hvis energien og overskuddet slår til, så blir det litt godsaker på kjøkkenet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg