ROSA TOPP I MERINOULL

Den siste tiden har jeg fått strikket litt. Forskjellige grunner til det, men en av dem er at det er hyggelig å ha med et håndarbeid når jeg besøker mamma 🙂

Jeg var en tur på Sandnes Garn sitt fabrikkutsalg for noen måneder siden, da de hadde posesalg i forskjellige garnkvaliteter. Jeg hadde med datteren min, og vi klarte å få ganske mange nøster ned i en pose.

Jeg valgte 3 forskjellige farger Merinoull.

En av disse har da altså nå blitt en topp, som jeg strikket ferdig i går 🙂


Mønsteret til toppen fant jeg hos Garnstudio, i deres Drops kolleksjon. Og jeg fant noe som passet strikkefastheten til garnet jeg kjøpte hos Sandnes Garn.


Jeg ble veldig fornøyd med dette. Er ikke så ofte jeg strikker på denne måten. Men det var herlig da jeg slapp å montere etterpå. Kun feste tråder. Helt perfekt synes jeg 😀


Toppen er helt lik bak og fremme, så da trenger jeg jo ikke å tenke på hvilken vei jeg skal ta den på når jeg er trøtt om morgenen 😉

Liker du å bruke strikkede plagg?

Og så, helt til slutt, vil jeg minne deg på fotokonkurransen min:

Du kan lese om den HER!
Bli med da vel 😀

#strikketøy #strikketopp #strikkeplagg #garn #sandnesgarn #drops #garnstudio #fotokonkurranse

18 kommentarer
    1. Flinke du … og den ble jo flott da 🙂 Jeg bruker strikke genser om vinteren da.. 🙂 Og den fotokonkurransen har jeg sett. Men nå skal vi reise til Oslo i konfirmasjon på fredag og blir til over helga.. så jeg tror dessverre jeg må stå over . Men plutselig så får jeg et akutt innfall .. leer.. så hvem vet 😛

    2. Den var “råfin” og helt deg :)..pent strikka også..synes mønsteret så litt vanskelig ut jeg..så du er jammen flink 🙂 Nydelige bilder av deg også :))
      Jeg kommer med bilde i slutten av uka..tenkte å ha et par dager uten innlegg nå for å spare nakken litt…men leser andres da..og er tilbake med innlegg før helga regner jeg med :)) Kos deg i kveld..og klem fra meg <3<3

    3. Kjempefin 🙂 Og den toppen kledde deg supergodt <3 Fargen var også herlig. Flink du <3 Jeg må nok komme med bilde fredag 🙂 Rekker ikke noe før tror jeg.. Ha en super kveld snupp <3 Klemmer <3

    4. Den var jo bare kjempelekker, fargen også.Og Merinoull er jo bare så deilig å ha på. Fine bilder av deg, det øverste var ekstra flott.

    5. dedicat: Tusen takk 🙂 Ja, jeg ble jo fornøyd jeg også 🙂
      Det er herlig med strikkede plagg 🙂

      Synd det blir for travelt for deg med både konfirmasjon og konkurranse. Men, det kommer nok flere om du ikke rekker å være med 🙂

      Og som du sier…Hvem vet? 😉

    6. annebe: Tusen takk 🙂 Ja, jeg liker den kjempegodt. Har hatt den på meg i hele dag 🙂 Mønteret var ikke vanskelig når man først forsto hva man skulle gjøre. Litt rotete oppskrift, men fant ut av det i samarbeid med en venninne 🙂

      Ja, lurt å spare nakken litt. Det er ikke godt, man blir helt satt ut når man har vondt i hodet eller nakken. Jeg har slitt med hodepine i helga. Så det var deilig når den slapp taket endelig.
      Jeg gleder meg til å se bildet ditt 😀

      Kos deg du også…og ha en riktig god natt 🙂 Klem til deg fra meg <3 <3

    7. frodith: Tusen takk 🙂 Ja, jeg likte den veldig godt. Har brukt den i hele dag 😀

      Ikke stresse med bildet. Fredag er helt fint det. Har jo frist helt frem til kl. 22 på lørdagen 🙂 Det skal jo være kos 🙂

      Ha en herlig kveld videre søte du <3 Klemmer <3

    8. maiken: Tusen takk 🙂 Ja, jeg likte den veldig godt, og den passet godt til den fargen 🙂 Koseplagg i grunnen, og kan jo brukes hele året siden den er i ull 🙂

      Ja, bildene ble tatt i dag. Jeg er ikke noen modell, men gjør mitt beste 😉 😀

    9. Kjempefin er den! Du kler den riktig så godt.:D Og det er flotte bilder av deg, der du har både glede og glimt i øynene! Så praktisk at den er lik foran og bak. Jeg har lett for å sette på meg ting vrangt og bak fram, så det er noe jeg også hadde satt pris på – at jeg ikke hadde behøvd å tenke på det! 😉

    10. karidansen: Tusen takk 🙂 Ja, jeg har godt humør, og kjekke ting å se frem til 🙂 Og så er det jo alltid kjekt med noe nytt. Og nå har jeg begynt å strikke kjole 😀 😉

      Ja, er fort gjort å være for rask om morgenen osv. Så den der var praktisk 🙂 Jeg så ei ung jente en dag jeg var innom en klesbutikk. Hun hadde vært og prøvd noe hun skulle kjøpe, og hadde tatt på seg sitt eget tøy på vranga etterpå 😉 Så vi er ikke de eneste 😉

    11. Den toppen kunne jeg tenkt meg i hvitt, har fin brunfarge enda, men det får bli med tanken, å strikke kan jeg heller ikke, ha ha. Du er iallfall søt og flott på samme tid i den toppen, bra kombi 🙂 Jeg får rope på mamma, hun strikker det meste, nå strikker hun poncho til meg, det er jo så inn i år 😀
      Ha en fin ettermiddag og kveld, jeg skal i ‘Syklubben uten en tråd’ :-))))

    12. Siss: Tusen takk .) Ja, jeg likte den toppen. Og jeg er helt sikker på at du ville ha vært helt smashing i hvit topp med sommerbrun hud <3
      Poncho er jo in i år ja. Jeg tror ikke det blir poncho på meg. Nå har jeg begynt å strikke kjole 😉

      Hihi...Syklubben uten en tråd 😀 Herlig 😀 Det høres kjekt ut, enten det er tråd eller ei. Kos deg masse <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg