DETTE FIKK JEG SERVERT (svar på konkurransen og presentasjon av vinneren)

I dag hadde jeg en liten hurtigkonkurranse på gang, sånn bare for morro skyld. Noen ganger er det kjekt å engasjere litt.

Og flere lot seg engasjere, selv om tidsfristen var kort. Og det synes jeg er veldig gøy ♥

Jeg valgte å legge bilde ut i svart/hvitt, for da ble det litt mer komplisert å se hva som var på tallerkenen. Og det var imponerende å se svarene som kom inn, som fortalte meg at de fleste virkelig kunne ha laget mange gode desserter bare ved å se på, og la seg inspirere av et lite svart/hvitt bilde.

Konkurransen kan du se HER!

I farger er det sikkert lettere å se og forestille seg hva dette er for noe. Og mange traff ganske godt.

Det vi fikk servert var en sjokoladekake (ikke brownie), toppet med brent sukker, som var tilberedt på høy varme og sånn at det ble crispy, men det var ikke kjeks altså. Oppå kakebiten lå en kule med plommesorbet, og en tynn skive hvit sjokolade. Ved siden ligger et mynteblad, og også et bringebær, men bæret synes ikke på bildet. Og så ligger det en hvit og myk marshmallow.  Sausen er en jordbærsaus med pepper i. Strøsselet er litt av det brente sukkeret.

Desserten ble servert med et glass dessertvin, som jeg forlengst har glemt navnet på, men den var italiensk. Greia var at man skulle spise kaken og litt av tilbehøret, så drikke litt vin, og så skulle man spise av plommesorbeten, for den nøytraliserte smaken til man skulle spise ny bit av sjokoladekaken. På denne måten ville alle smakene komme godt og tydelig frem. Da jeg jobbet meg gjennom desserten som avslutning på et nydelig måltid, kom det stadig nye smaker frem. Og helt til slutt, da jeg kom i området med mynten, lå også en saus eller noe som minnet om mojito. Men det var ikke noe vi kunne se.

Ganske avansert egentlig. Tenk å komme på alt dette her?
Og desserten, den var nydelig ♥ Noe av det beste jeg har smakt faktisk ♥ Jeg må bare si det.
Problemet er bare at denne desserten ikke blir servert igjen. For her i denne restauranten er det nye ting på menyen hver eneste dag!

Men så over til kåring av en vinner.

Det var utrolig mange gode forslag. Jeg ble rett og slett dessertsulten når jeg leste kommentarene. Fikk så lyst på en ny runde av denne vidunderlige desserten. Men jeg får nøye meg med bildet 🙂

Vinneren av denne lille og uhøytidelige konkurransen hadde 4 riktige ingredienser (sorbet, mynte, sjokoladekake, jordbærsaus). I tillegg hadde hun gardert seg med at det også var ingredienser i kaken som hun ramset opp. Men siden jeg ikke har oppskriften på denne kaken, så vet jeg jo ikke mer enn henne akkurat der. Men det må jo kanskje telle med, for noe er helt sikkert riktig 🙂

Og denne flotte besvarelsen kom fra Elevele ♥ Gratulerer så mye med seieren 😀

Du skal få en liten oppmerksomhet i posten, men den kommer ikke riktig enda, da jeg først må ut og skaffe det. Dette var en på sparket konkurranse, og da har jeg ikke akkurat planlagt premien enda 🙂 Men kjekt var det å holde konkurransen, og kjekt var det å kåre en flott vinner ♥

Tusen hjertelig takk for deltakelsen i konkurransen. Det gleder meg enormt. Og ha en riktig fin kveld ♥

 

#konkurranse #konkurranseløsning #vinner #elevele

 

12 kommentarer
      1. Takk 🙂 Ja, hun er flink på de greiene der, så kanskje hun burde satse på noe sånt? 🙂 Flink var hun i alle fall ja 😀

    1. Dette så vanskelig ut å gjette, men hørtes veldig godt ut når det ble forklart. Imponerende å gjette så riktig av Elevene :).

      1. Jeg syntes også det så vanskelig ut når jeg bestemte meg for svart/hvitt bilde. Men alle var så flinke og kreative at jeg ble ganske imponert over hele gjengen 🙂

    2. Upps..
      Jeg har gått glipp av denne konkurransen jeg 😣
      Jeg har vært så innmari opptatt av andre ting enn blogging i dag😃 Det var litt synd. Men gratulerer til vinneren av en morsom konkuranse👍

      1. Dumt du gikk glipp av konkurransen. Men man kan ikke få med seg alt. Jeg går glipp av litt jeg også, enten fordi jeg glemmer, eller fordi det går en stund før jeg kommer innom innlegget.

      1. Ja, jeg er jammen enig med deg…godt vi ikke ser i svart/hvitt. Det ville blitt en grå verden da. Vi spiser jo litt med øynene også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg