HELT I 100 MED TAPAS

I går var jeg og spiste på 100 Ugå. Jeg gikk tur ned til sentrum, og hadde bestemt meg for at jeg skulle spise lunsj en av plassene som har tilbudet.

Og hva tilbudet handler om, det kan du se HER!

Etter å ha ruslet rundt og kikket, og lett etter en plass jeg ikke hadde hørt om, ga jeg til slutt opp. De skulle servere pannekaker med godt fyll, men jeg fant rett og slett ikke stedet. Så da gikk jeg til et annet nytt sted, som heter Ta/ste, hvor 100 kroners retten var en spanskinspirert tapasplanke.


Dette var rett og slett perfekt lunsj 🙂
Nå er tapas sjelden mitt førstevalg når jeg går ut og spiser. Noen elsker det, men jeg er litt sånn “måteholden”. Det er rart med det, men jeg synes ofte det er noe jeg ikke liker eller synes er godt på sånn tapas servering.

Denne serveringen derimot, passet min gane veldig godt ♥

Jeg fikk en bruschettalignende bit, som smakte veldig godt. Kjøttboller i en saus, som jeg faktisk også likte (synes ofte det kan være krydret på en måte jeg ikke liker). Friterte løkringer, som var helt perfekte ♥ Salatblader av forskjellig sort, 2 sorter brød og flatbrød, med en god aioli.. En ost, som jeg ikke vet navnet på, den var av en litt tørr sort. Jeg har smakt den før, ikke helt min smak, men faktisk ganske god likevel 😀 Og spekeskinke av en eller annen sort. Jeg er ikke noen kjenner, så jeg kan ikke si nøyaktig hvilken sort. Den smakte godt, men var litt tørr i kantene, som om den hadde ligget for lenge utildekket.

Dette var et koselig måltid å spise alene. For ja, jeg var alene 🙂

Midt i måltidet kom en av servitørene bort, eller var han innehaver av stedet kanskje (?), han lurte på om maten smakte?
Jeg satt der med munnen full av mat og nikket og svarte bekreftende.
Han reagerte overrasket over svaret mitt. Jeg husker ikke helt hva han sa, men det var som om han nesten ikke kunne tro det.
Helt ærlig ble jeg faktisk skeptisk da. Det syntes jeg var negativt. Var det noe i den tapasen jeg ikke burde like?
Jeg sa ikke noe, men fortsatte å spise etter han var gått, mens jeg funderte på reaksjonen.

Jeg spiste opp, og tok meg en kaffe latte etterpå. Det var skuffende at de ikke hadde kaffe mocca eller flere sorter “motekaffe”, men jeg liker jo kaffe latte også 🙂 Svart kaffe er jeg ikke så giret på, men med mye melk og sukker glir det ned det også om det ikke finnes alternativer 🙂

Det var en hyggelig lunsj, mutters alene. Ikke for overbefolket sted på den tiden, så lydnivået var til å holde ut. Så jeg var fornøyd jeg 😀

Om jeg skal gi terningkast:


Denne femmeren er for at skinken var tørr i kantene, ellers ville det blitt en sekser. At kelneren reagerte rart teller jeg ikke med her. Men skulle det blitt med, ville det blitt en firer.

Så da var en av rettene i 100 Ugå utprøvd.
Jeg har prøvd en til, men den kan jeg skrive om siden 🙂

PS: innlegget er ikke sponset!

#100ugå #tapas #restaurant #taste #mat #lunsj

 

 

8 kommentarer
    1. Nam! Så deilig at du ikke fant det andre stedet, så du fant det stedet du koste deg sånn med maten på 😀 Jeg hadde nok også blitt mistenksom med en rar reaksjon fra personale, men han kunne ikke vente at du skulle snakke med mat i munnen 😉
      Enig med deg, det er deilig å spise alene, og i rolige omgivelser. Jeg sliter med folks tyggelyder, gjort siden jeg var barn, og særlig når folk snakker med mat i munnen.. gjør meg nesten sprø, hahaha! Har lært meg å tolerere lydene med alderen, men jeg var sånn allerede som barn. Smatte- og tyggelydene gjorde meg irritabel og stressa. Jeg har en slags superhørsel, tror jeg. Det er et eller annet ord for det, men jeg husker ikke hva det er akkurat nå, hehe..
      Håper du lager deg en god onsdag <3 Klem

    2. Det så godt ut ja 😀 Slik hadde de i Mandal også, men der heter det Ut i 100 🙂 Veldig kjekt konsept syns jeg, selv om det nesten er umulig å få plass noen steder 😛 he he

      Men så rart at han blei så overrasket over at du likte maten :O Da hadde jeg begynt å lure også.

    3. Det der så jo skikkelig godt ut..lekkert dandert også 🙂 Men rart han ble overrasket over at det var godt..hehe.. Jeg vil helst ha svart kaffe jeg da.. Skal visst være noe lignende i Drammen snart også 🙂 Håper du har en fin kveld, jeg har blitt forkjøla jeg… Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg