JEG ER OVERVELDET OG RØRT

Etter mitt innlegg i går om “rusen” som gjorde meg sykere, har det strømmet på med kommentarer, og ikke minst meldinger på messenger.

Veldig mye og god støtte til meg med klemmer og gode ord, og også mange som forteller om seg selv og hva de selv har gjort og opplevd som har gitt dem kroniske sykdommer eller kanskje forverret noe de allerede hadde. Og alt er selvsagt uforskyldt. Eller kanskje har de blitt dårlige av noe helt annet, sånn egentlig.

Jeg har jo selv valgt å være åpen om meg og mitt. Dette for å unngå misforståelser, men også for at jeg kan være et slags talerør. Det er mange som sliter rundt om, og kanskje føler seg veldig alene og misforstått. Da er det kanskje en god støtte i det å lese om andres erfaringer og føle at man ikke er så alene likevel. Jeg vet ikke jeg. Men de gangene jeg selv har lest om noe som jeg kjenner meg igjen i, så føler jeg en liten trøst og støtte i det jeg leser.

Og så synes jeg det er så viktig å informere. For dette her er jo noe som mange sliter med. Ikke bare jeg. Og når lite og ingenting blir sagt, så skapes tabuer rundt det man ikke snakker om. Og jeg synes det er viktig å få det ut, og ta bort tabuene.
Det er ikke så mye jeg får utrettet i livet mitt på nåværende tidspunkt, men jeg kan i alle fall gjøre nytte for meg på denne måten, ved å skrive om dette, på en folkelig og forståelig måte.

Jeg er overveldet og rørt over responsen innlegget mitt ga. Det er noe helt spesielt når man opplever at dette angår så mange. Og at så mange bryr seg ♥ Det er nesten så jeg er på gråten av alle de gode og omtenksomme tilbakemeldingene. Det er en mektig følelse ♥

Dagen i dag har delvis vært til sengs. Noen dager er bare sånn dessverre. Men det er utrolig rart hva man blir vant til, selv om dette her fortjener ingen synes jeg. En gang i blant at man blir syk og sengeliggende, det er jo ok…men dette her, som er kronisk, det er ikke ok. Sånn er det likevel for noen.

Så jeg vil på tampen av kvelden få lov til å takke alle som har sendt meg meldinger og skrevet kommentarer. Dere er helt fantastiske, og hver og en fortjener gode klemmer og masse respekt ♥ Og dette kommer jeg ikke til å glemme så fort.

Jeg er kanskje ikke like sprek til å skrive alltid, da noen ganger får jeg det bare ikke til. Men jeg koser meg når jeg kan besvare kommentarer og meldinger i gode stunder 🙂

I dag har jeg også fått kommentert litt hos flere. Jeg er visst inne i en skrive-periode, hvor det plutselig løsnet og jeg får det til. Det må jeg jo bare benytte meg av. Så håper jeg at det varer.

Nå er det øyeblikk senga her, og jeg håper på gode drømmer for alle sammen ♥ Tusen takk for at du bryr deg ♥

Denne steinen fant jeg og mitt reisefølge da vi var i Bergen en liten tur i sommer 🙂 Viktig budskap ♥

 

#tusentakk #helse

10 kommentarer
    1. Ikke like lett å få med seg alt alltid, og hender vel at de viktige innlegg glipper 🙂 Godt at du fikk så flott respons. Jeg var med madammen på mestringskurs på Sykehuset, arrangert av Revma, bare første dagen da. Men de var jo innom mye av det du forteller. Stå på, og ta også godt vare på det gode humøret ditt 😀

      1. Tusen takk for det 🙂 Ja, humøret er som regel godt, selv om det røyner på av og til.
        Det var sikkert et bra mestringskurs, de pleier å være flinke de som arrangerer sånne ting. Og jeg får ikke med meg alle innlegg jeg heller. Det ville vært en fulltidsjobb og vel så det, for jeg følger så mange 🙂 Men koselig å kikke innom så mange som mulig når helsa er ok 🙂

    2. Bra at du er har talt fra hjertet. Å ha kronisk
      sykdom er ikke bra. Selv har jeg også smerter i kroppen, men gjøre det beste ut av det.
      Håper du får mange fine dager
      Klem

      1. Ja, jeg synes det er viktig å være åpen om ting, selv om det kan være vanskelig. Godt å få det ut også.
        Leit å høre om at du også har smerter og dårlige dager. Men vi gjør jo alle det beste, og dagen må vi også gjøre god for å ha det bra til tross 🙂
        God klem til deg også 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg