SERIEKOS

Jeg har en del tid hvor jeg er mye i ro. Jeg forsøker å ikke legge meg så mye, men heller være oppe og lese i en bok eller strikke eller se serier og filmer på Netflix. Jeg hadde Viaplay også en periode, men det holder liksom med en utbyder, da jeg i perioder ikke får sett noe, fordi jeg er for sliten 🙂

I et tidligere innlegg etterlyste jeg serietips. Det innlegget kom aldri opp på forsiden av grunner som hverken jeg eller supporten kjenner til, så derfor fikk jeg ikke en eneste tilbakemelding, ikke et eneste tips. Du kan se innlegget HER! Men jeg la ut på Facebook, og fikk et par tips der.

Så da har jeg begynt å se en av seriene der, og så har min datter tipset meg om en serie, og så fant jeg et par serier selv som jeg har fulgt før, og nå var det kommet nye sesonger 🙂

Chesapeake Shores var en av seriene jeg fikk tips om.


Denne serien har jeg tidligere vurdert å se, men så har jeg gjerne i de periodene vært mer giret på krim. Men denne gangen falt valget mitt på denne serien, siden også mange anbefalte den.
Og det må jeg si, en virkelig lun og koselig serie, med mange fine personligheter, kjente skuespillere, og fin tematikk 🙂
Jeg la etterhvert merke til at serien er basert på en roman av Sherryl Woods. Og det gjorde serien ekstra tiltrekkende på meg. Grunnen til det er at da jeg var i USA sist sommer, kjøpte jeg et par bøker når jeg slapp opp for lesestoff. Og den ene var en bok av Sherryl Woods. Boken het Flamingo Diner, og den var også så lun og god å lese. Jeg likte den veldig godt. Så da skjønner jeg jo at jeg liker denne serien også, siden den er skrevet i samme ånd 🙂

Opprydding med Marie Kondo er ikke en serie jeg naturlig ville valgt, om jeg ikke hadde blitt oppfordret 🙂


Det er jo en serie i reality sjangeren. Og jeg er ikke så veldig reality opptatt egentlig, selv om det oftest er kjekt å se på når jeg først begynner.
Nå er jo denne serien litt annerledes, da den ikke har de samme personene med hele tiden. Hver episode handler om hver sine mennesker og deres ryddeproblemer 🙂
Marie Kondo er jo kjent som ryddespesialist, og hun elsker rot sier hun. For da får hun en mulighet til å rydde og lage finurlige og fornuftige systemer som gir et godt inntrykk.
Jeg begynte å se denne serien fordi min datter anbefalte den. Hun er selv av den ryddige sorten, mens jeg er litt mer sånn at jeg rydder litt senere. Det er jo helsa si skyld, da jeg ikke alltid orker. Men det er jo absolutt kjekkest å ha det litt ryddig.
Jeg skal forsøke noen av tipsene til Marie Kondo, det er nå helt sikkert 🙂

Suits så jeg for lenge lenge siden.

Og etter at Meghan Markle giftet seg med Prins Harry, så har det jo blitt høyaktuelt å begynne å se serien igjen 🙂 Så nå er jeg i full gang med sesonger som har kommet etter jeg sist var innom 🙂 En kjekk advokatserie med sterke personkarakterer. Hvis det er sånn å være advokat i USA, så er det ikke noen kjære mor i alle fall 😀

Dynastiet så jeg i min pure ungdom. Dvs. den originale versjonen. Jeg var superhektet. Nå har det kommet ny versjon.


I den nye versjonen er de fleste navnene med, men karakterene er litt endret, storyen er endret, da det ikke handler om oljerikdom i denne serien, men egentlig litt mere diffust synes jeg, hva egentlig rikdommen har utspring i. Men det er jo ikke så viktig. Det viktige er jo alt dramaet og intrigene 😀
Jeg må bare få sagt det først som sist, den originale versjonen av Dynastiet er best, selv om det er kjekt å se denne nye også 😀 En av karakterene som er endret er Sammy Jo. I den originale serien var Sammy Jo en yppig blondine som giftet seg og fikk barn med Steven Carrington. I denne nye serien er Sammy Jo en homofil mann som inngår partnerskap med Steven. Man kan vel kanskje si at ting er litt mer modernisert og oppgradert. Men jeg er nok likevel av den gamle skolen 😉
Gøy å se er det uansett 🙂

Har du noen serietips til meg?
Har du fulgt en serie lenge, gjennom mange sesonger?

Jeg gjør oppmerksom på at seriebildene har jeg funnet ved å søke på de forskjellige serienavnene på Google.

#serier #TV #serierpånetflix

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg