SPONTAN INVITASJON TIL FASTELAVN

Så er kvelden veldig godt i gang, og jeg er på vei til sengs.

Formen i dag har vært sånn noenlunde grei. Jeg gikk en liten tur til et gartneri i nærheten og kjøpte noen blomster. Og så kom jeg på at jeg skulle invitere til Fastelavnskos sånn helt på sparket. Jeg ba min bror og hans familie. Jeg visste jo ikke om de hadde andre planer, men jeg tenkte som så at de kunne komme de som hadde lyst og tid. Og da var det veldig kjekt når noen i den familien hadde lyst og anledning til å komme hit og spise boller sammen med oss 🙂

Det ble jo impulsivt. Nesten som jeg skrev om i mitt forrige innlegg tidligere i dag, at det impulsive er nesten borte, også for min del, siden helsen begrenser meg mye. Men i dag var helsen medgjørlig, og da passet det å gjøre det sånn 🙂
Dagens forrige innlegg kan du lese HER!

I går bakte jeg boller, og jeg hadde god hjelp av Pål og hans datter, Pia 🙂 Og bollene ble veldig gode med krem inni. Det lot til at alle her likte dem. Veldig koselig var det med besøk av min bror, hans kone og deres datter, min datter var her også, og det er hun som har tatt bildet av de ferdige bollene, og så var jo Pål og Pia her også 🙂 God samtale, gode boller, god te og god stemning. Det har vært en herlig dag 😀

I morgen blir en ultrarolig dag, og mest sannsynlig kommer jeg ikke til å være sosial i det hele tatt. For hele denne uken har vært veldig travel, og det pleier å være mandagen og tirsdagen som får svi for sånne travle uker. Men, tiden vil vise. Og uansett skal jeg kose meg og nyte de små gleder 🙂

Jeg håper du har hatt en fin Fastelavnsøndag, og at du får en god start på den nye uken.

Så sier jeg natta herfra, og leser blogg og koser meg med det i morgen 🙂

 

#fastelavn #boller #gjester #kos

18 kommentarer
    1. Det ble en fin søndag for dere😊 Der har vi hatt her i dag også, og det er så deilig da det fungerer godt og vi har det bare hyggelig.
      Ha en god natt ⚘⚘

    2. Skippet sånne boller her i huset 😀 Men de så jo veldig fine ut.. håper du får noen fine dager fremover,, smatt bare kjapt innom ditt andre innlegg 😀

      1. Takk for det, ja, de ble fine, og smakte godt. Ja, du var innom forrige innlegg også, veldig koselig det 🙂
        Fineste mandagen til deg 🙂

    3. Så koselig å samle familien sånn på sparket da, og det er jo akkurat de gangene man virkelig har det hyggelig 😊 Bollene ser jo så gode og innbydende ut, at jeg får helt vann i munnen 😋 Selv ble det bare meg til fastelavensfest, men det var i grunnen helt greit.

      1. Ja, ofte er det sånn på sparket som blir mest vellykket, så jeg er glad jeg kunne gjøre det sånn og at noen av dem hadde anledning å komme 🙂
        Bollene ble spist opp, og vel så det, veldig kjekt det.
        Alenefastelavn har jeg også hatt mange ganger. Men blir nok sjeldent nå fremover 😉

      1. Søndagen var absolutt en av de bedre, så det ble en fin avslutning på uken 🙂
        Sov 3,5 timer, så det ble ikke så veldig mye drømming som jeg kan huske noe av dessverre, men noe var det nok 🙂

      1. Ja, det var veldig kjekt at det passet for flere av dem jeg ba. Jeg hadde nok i utgangspunktet ingen forhåpning, men var veldig koselig når det ble såpass 🙂 Og bollene var veldig gode 🙂 Vi koste oss alle sammen 🙂

    4. Så koselig. Jeg liker sponane besøk og kan ofte gjøre som det du her gjorde. Koselig å samles. Her kom yngstesønnen på kaffe og vannbakkels med krem i går. Ja, så er det mandag, igjen. Håper formen din er brukelig til mer kos og hygge.Klem 🙂

      1. Høres veldig godt ut med vannbakkels. Jeg vurderte også å bake det, men så hadde jeg brukt om melet 🙂
        Ja, det er ofte koselig å be på kort varsel.
        Mandagen og i dag har vært litt sliten…så jammen godt jeg ikke hadde noen planer, kunne bare slappe av og kose meg 🙂
        Fine dagen til deg 🙂 Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg