TRYGG I ET PAR MÅNEDER TIL

I dag fikk jeg en god nyhet i digipostkassen min.

Som mange har fått med seg, så har jeg min kamp med NAV for tiden. Det handler om AAP’en min som gikk ut nå i mars, og legen min søkte om utvidelse siden jeg fortsatt er under behandling.

Et nytt og strengere regelverk hos NAV gav lite slingringsmonn, og jeg ble forespeilet at søknaden nok kanskje ikke ble innvilget.

Men det ble den 😀 Jeg har nå AAP i 2,5 måneder til. Forhåpentlig er det nok.

Uansett, den følelsen jeg har akkurat nå, er ubeskrivelig god. Rart at så lite (kort tid) skal føles så godt, men alternativet var jo å sitte her uten en eneste krone, og da overlever man jo ikke. Så får jeg ta neste kamp når den tiden kommer.

Dette bildet er fra i går. Da satt jeg her med en bekymret klump i magen, og så ikke frem til de kommende månedene. Og likevel smiler jeg, så godt det lar seg gjøre. Jeg har ikke tenkt å la meg knekke så lett.

Nå etter NAV-vedtaket dumpet inn hos meg, så er smilet enda bredere, og den leie klumpen i magen har forsvunnet. Nå er jeg trygg i et par måneder til. Og jeg har endelig orket å sette i gang med montering av genseren jeg har strikket på. Den har ligget klar for montering i flere dager nå.

Jeg kaller den bare for CandyCrush genseren, siden den er strikket med søte sukkertøyfarger 🙂 Snart er den klar for presentasjon her inne 🙂

Og så har jeg endelig fått flere nøster til å gjøre ferdig en topp jeg begynte å strikke, som kunne ha vært ferdig nå om ikke jeg hadde gått tom for garn. Så den vil også bli presentert når jeg har fått den ferdig. Men først må jeg gjøre ferdig CandyCrush 🙂

Og nå ble jeg jo inspirert 😀

Ønsker alle en god kveld ♥

Og ja forresten….ikke glem fotokonkurransen

#nav #økonomi #bekymring #glede

16 kommentarer
    1. SÅ bra at det ordnet seg for ri stund iallefall. Man blir ikke bedre av å slite med lite penger i tilleggs til alt annet.
      Gleder meg til å se genseren ferdig 😊 Jeg skal huske konkurransen din. Men i dag har jeg hviledag❤

      1. Det er helt sant som du sier…man blir ikke bedre av å slite med lite penger i tillegg til alt annet. Det er ikke tull engang. Så jammen godt å få noen gode nyheter også 🙂
        Satser på genseren blir ferdig i løpet av kvelden, eller tidlig i morgen 🙂
        Er kjekt med konkurranse, så håper du får til å bli med.
        Godt med hviledag, de hadde jeg i går 🙂 Nyt kvelden ♥

    2. Så glad at det ordnet seg. Men jeg synest utrolig lite om måten det blir gjort på. Håper du får en fin kveld med montering! Gleder meg til å se den ferdig! Jeg skal jammen meg dra frem strikket ikveld selv 🙂

      1. De er nokså stivbeinte i den etaten ja, så tror ikke det er mange som setter pris på at alt skal være så vanskelig. Men nå ordnet det seg for en liten stund for meg heldigvis 🙂
        Kos deg masse med strikket…det er god avslapning i det ♥

      1. Etterpå blir det å søke uføretrygd ja. Hadde jeg fått diagnose og hjelp for mange mange år siden, så kanskje ikke ting hadde fått utviklet seg så langt. Så nå er fokuset å komme meg gjennom dagene sånn som jeg har det nå. Da er jeg fornøyd 🙂

    3. Så bra du fikk innvilget et par mnd til. Håper det ordner seg for deg også etter det. Jeg er heldigvis bare på første året, og håper jeg klarer å komme tilbake på jobb, og ikke minst få en jobb igjen 😉
      Flotte bilder av deg!
      Ønsker deg en fin dag! Klem 🙂❤

      1. Jeg håper av hele mitt hjerte at du kommer i jobb igjen ja ♥ Gjennom mange år har jeg nå vennet meg til å være hjemme med å lage meg en slags dagsrytme. Men det blir ganske ensomt iblant, og er ikke noe å trakte etter i våre dager.
        Tusen takk 🙂
        En fin dag til deg også ♥ Klem ♥

    4. Kjempeslitsomt når det handler om økonomiske forhold. En liten utsettelse, men håper det ordner seg for lang tid så du slipper å ha det hengende over deg…
      Når jeg leser om hvordan du har det er jeg bare dypt takknemlig over å jobbe slik jeg gjør, selv om jeg synes det er et blodslit i blant…

      1. Tusen takk ♥
        Økonomiske problemer i tillegg til alle andre problemer med helse og alt er ikke å anbefale nei. Det sliter på, og man blir dobbelt så dårlig som man kanskje ellers ville blitt.
        Håper at du aldri behøver å oppleve mine greier nei. Det unner jeg ingen.
        Klem ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg