YODA KOM PÅ BESØK I BURSDAGSFESTEN

Nå førstkommende torsdag fyller min datter, Amalie, 18 år.
Men vi har tyvstartet litt, og feiret henne i går. Dette fordi hun er bortreist neste helg, når det ville ha vært naturlig å feire henne.

Vi var 10 stykker til bords, stort sett bare ungdommer. Og etterhvert kom Yoda også på besøk, for å hedre den kommende 18 åringen ♥ Og hvis du ikke vet hvem Yoda er, så kan jeg røpe at han er den gamle lille grønne fyren i Star Wars.


Det var kanskje den sprudlende vinen Yoda kom for å smake? Men helt klart, når man feirer en 18 åring, må vi ha litt sprudlevin med smell 🙂 Vi valgte å ha både uten og med alkohol.


Bordet ble dekket lyst og trivelig. Ikke for mye stæsj på bordet, da det etterhvert skulle fylles med fat og skåler med mye godt i 🙂


Enkelt og trivelig, og plass til 10 mennesker. Og på menyen sto Mexicansk tomatsuppe, som vi enkelt og greit kaller Tacosuppe 🙂


Til dessert var det Mammas hjemmelagede karamellpudding, som er jubilantens favorittdessert 🙂 Link til oppskriften finner du hvis du klikker på bildet.


Plutselig banket det på døren, og det var Yoda som lurte på om han kunne få være med på festen?


Vi svarte ja til det, fordi……

…….han hadde med seg bursdagskaken ♥


Ok da, det var ikke Yoda i egen person, men en liten marsipanfigur som jeg laget til å sette på kaken jeg hadde bakt. Og her må jeg jo forevige bakerverket 😀


Så da var det jeg som hadde Yoda med i bursdagsfesten. Her bringer jeg Yoda og kaken inn mens bursdagssangen synges 🙂


Amalie var selv med og pyntet kaken. Vi liker å være litt kreative vi to ♥ Her spretter hun kaken, med alle gjestene som spente tilskuere 🙂


Jeg hadde bakt brownies også, for å ha litt å velge i 🙂


Kaken var laget av to bløtkakebunner med sjokolade, en liten og en stor. I den store fylte jeg krem og hermetisk pære, og sjokoladesaus. I den lille fylte jeg krem, banan og sjokoladesaus. Kaken ble jo kjempestor, så det tar nok litt tid før vi får spist den opp 😀

Mette og gode ble det masse kos med spilling, kahoot og prat. Det var en vellykket og kjekk bursdagsfest 🙂

#bursdag #jubilant #18 #myndig #kake #starwars #yoda

 

9 kommentarer
    1. Gratulerer hjerteligst med bursdag i familien 😀 En herlig feiring ble det også, til og med et smakfullt storbesøk 😀 Helt perfekt måtte det vel bli 😀

    2. Wow..den kaken så jo så lekker ut! og figuren så søt! herlig….Stas å bli 18 år..DET må feires med bobler i glasset ja….Herlige og koselige bilder

      1. Takk for det. Ja, kaken ble jeg ganske fornøyd med. Ikke perfekt, men perfekt nok for oss 🙂 Og 18 åringen var storfornøyd ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg