FREMSNAKKING HJELPER

God morgen alle sammen ♥ Nok en ny høstdag står for døren. Og noen steder har til og med vinteren satt i gang.

Her hos meg er det vind, regn og sol som dominerer, så altså en ekte Vestlandshøst.

Morgenteen nøt jeg med utsikt mot naboene. Jeg var tidlig oppe og ute i dag. Vinden hadde herjet litt på terrassen, flyttet på et par planter og sånn, men det har jeg fikset nå så klart.

 

Fremsnakking, det er et ord som klinger veldig pent i mine ører. Og det virker. Det beviste Kokkejaevel da han fremsnakket Kjerringtanker. Hun spratt fra topp 90 til topp 10 over natten. Utrolig kjekt å se altså ♥ I dag ligger hun på topp 20, og det er også veldig bra. Der har aldri jeg vært, for å si det sånn. Min beste plassering tror jeg var 52. plass en periode.

Selv har jeg også begynt med en fremsnakkingsserie. Jeg kaller den Blogger jeg følger. Burde kanskje bytte navn til Fremsnakking. Skal vurdere det 🙂 Uansett så handler det jo om blogger jeg følger selv, og som jeg kjenner godt til. Og jeg har ganske mange blogger jeg følger, som står og venter på tur på ei liste jeg har skrevet ned 🙂 Til nå har jeg fremsnakket 2, og de to er Annebe og Etdiktomdagen.

Det er mange som driver med fremsnakking. Det synes jeg er utrolig hyggelig. Alltid kjekt å se hvis man blir nevnt, eller noen man følger blir nevnt hos andre. Kjerringtanker følger jeg selv, så det var utrolig kjekt å se rakettfarten hun fikk på topplista 🙂

Det er forskjellige fremsnakkingsmåter. Jeg har selv valgt å skrive litt om bloggen, og om bloggeren hvis jeg kjenner til vedkommende litt, og så skriver jeg litt om hvorfor jeg liker denne bloggen. Og akkurat det bet jeg meg merke i at Kokkejaevel også gjorde når han fremsnakket Kjerringtanker. Da frister det jo å besøke bloggen, om man ser at det kanskje kan være noe man selv liker å lese.

Jeg kan jo ikke si at min fremsnakking har like stor effekt som kokken sin, til det er jeg for liten og usynlig. Men likevel synes jeg det er hyggelig å fortelle om hva og hvem jeg liker å lese.

Frodith, som er en annen blogg jeg følger, hun fremsnakker med bursdagshilsener blant annet. Det er også veldig koselig synes jeg. Og så fremsnakker hun i innlegg med konkurranser og utfordringer (det gjør jeg også, og flere andre). Så det er mange måter å gjøre det på. Jeg har selv funnet kjekke blogger å følge ved å se hvem som blir nevnt hos andre bloggere. Og etterhvert er den listen enormt lang. Så jeg har mine faste som jeg har fulgt lenge, de er jeg innom så og si hver dag, mens de litt nyere er litt mer tilfeldig om jeg når å besøke.

Så tradisjonen med fremsnakking håper jeg fortsetter, for det er så mye bedre enn baksnakking. Baksnakking burde blitt utryddet. Men jeg tror alle er innom det også en gang i blant. Kanskje ikke i bloggen, men litt sånn venner i mellom. Forhåpentlig ikke ofte da. Men det forekommer nok.

Nå ønsker jeg meg en positiv dag, og så skal jeg vurdere hvem som er neste på min fremsnakkingsliste en av de neste dagene.

En flott dag ønskes dere alle ♥ Klem

 

#fremsnakking #positivitet

18 kommentarer
      1. Ja, det er veldig kjekt synes jeg. Kjekt å lese, og kjekt å gjøre selv 🙂
        En nydelig dag ønskes deg også ♥ Klem

    1. god morgen du er god du :=) jeg har vel ikke skrevet om andre sine blogger,men jeg liker å lese om andres fremsnakk :=) liker å lese det positive,det negative eller baksnakk gir dårlige vibber,det er ikke noen noen behøver nei,og så blid og søt som du er så elsker jeg dine innlegg :=)

      1. Tusen takk, du er nå søt du også ♥ Fremsnakk gir godt humør, baksnakking gir dårlig humør. Det er ikke mye tvil om hvilken man foretrekker 🙂
        Glad for å lese hos deg også kjære du ♥

    2. Fremsnakking er utrolig viktig.
      Kokkejævel sin fremsnakking av bloggen min gjorde utrolig mye mer enn at jeg føk opp på en 10. plass på bloggtopplista.(Selv om det var helt fantastisk!) Det gjorde noe med selvfølelsen min, det gjorde noe med humøret mitt. Livet har ikke bare vært solskinn i det siste. Nå har jeg smilt sammenhengende i 2 døgn. Ikke fordi jeg tror jeg er så utrolig god blogger eller fordi jeg tror jeg er bedre enn andre. Men fordi jeg får så mange positive tilbakemeldinger, så mange koselige ors. Ord som går rett til hjertet. Det gjør godt.

      Du har en flott blogg. Jeg har vært inne og lest masse på bloggen din. Kos deg i vestlandsværet Her sludder det.

      1. Vet du Brit? Du ER en GOD blogger!! Du KAN skrive og det er langt fra bare noen flåser du lirer av deg, det er “mat” i veldig mye av det du skriver og DET trengs i Topplista 🙂 Ikkje gi opp, stå på 🙂

        Klem Vibbedille 🙂

        1. Enig med deg Vibbedille ♥ Og du er også en som er herlig å ha der på toppen av lista og som jeg også titter innom av og til 🙂

      2. Selvfølelsen skal vi ikke kimse av nei, og det å oppleve at man er sett og hørt, det kan virkelig gjøre underverker ♥ Jeg synes det er så flott gjort å besøke blogger og faktisk finne en man liker godt, sånn som han gjorde. Og din blogg er virkelig en bra blogg. Du skriver så det er morro å lese, og du tar opp temaer som angår de fleste. Og så har du selvinnsikt og fremstiller deg selv folkelig og skikkelig herlig, og det er den snerten jeg liker så godt når jeg leser hos deg. Er ikke så rent lite misunnelig av og til for hvordan du klarer å skrive med humor og varme på samme tid. Veldig bra, og du fortjener virkelig høye listeplasseringer ♥
        Og så er det kjekt med litt variasjon der oppe i toppen 🙂

        Tusen hjertelig takk for gode ord, og kjekt at du også kikker innom meg av og til 🙂
        Leit med sludd, men det er vel noe årstiden fører med seg. Det kommer nok hit også om ikke lenge.
        Klem

    3. Koselig å framsnakke hverandre. Du er så positiv og koselig selv at du hadde fortjent å være på topp på en listen. Tror aldri jeg har vært der jeg, men det er helt greit for meg. Jeg er jo ikke så aktiv heller. Klem til deg du vakre!

    4. Enig. Fremsnakking er en fin ting😊 Jeg må nok bli flinkere på å nevne andres blogger i innleggene mine. Det er ikke så ofte jeg har gjort det.
      Flott innlegg du har her. Og kjerringtanker er en av bloggene jeg følger også. En toppers blogg.

    5. Kjempeflott å framsnakke andre, og det er en kjempefin ting 🙂 Har framsnakket noen bloggere, og kunne gjerne tenke meg å gjøre det igjen 🙂

      Kjempeflott og fint blogginnlegg fra deg 🙂

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag <3 🙂

      Purr, purr, og bloggklem fra Toril og kattene

    6. Se der ja 😀 Du var også i sånt fremsnakke modus i dag 😀 Lagde innlegg om det samme i morges, men rakk ikke poste det før vi skulle kjøre til Bodø. Kontroll på Sykehuset. Det er jo en kjøretur på 10 mil ene veien, så vi må ha litt romslig med tid 😀 Flott innlegg og fremsnakking av flotte bloggere 😀

    7. Veldig bra. De du nevner er jeg alltid innom og leser, i tillegg til din. Det er ikke alltid jeg får tatt meg tid til å kommentere. Har faktisk foretatt noen framsnakkinger jeg også opp gjennom i det året jeg har blogget 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg